23 April 2015

TUN M PERSOAL TIADA DUIT 1MDB DI BANK SINGAPURA

Tun M juga tidak keseorangan lagi



Dr Mahathir ketika berucap pada Minggu Media Sosial di Berjaya Times Square Hotel, di Kuala Lumpur, hari ni.

KUALA LUMPUR - "Saya doakan dia (Datuk Seri Najib Tun Razak) dalam keadaan baik," demikian kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau juga tidak memaksa Najib untuk menerima segala teguran dan kritikannya termasuk menggesa perdana menteri itu bersara kerana itu adalah hak Najib.

"Saya komen perkiraan (risiko politik BN), itu dia punya hal lah, dia nak dengar atau tak," ‎katanya kepada pemberita selepas berucap pada Minggu Media Sosial di Berjaya Times Square Hotel, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian terhadap reaksi balas Najib hari ini bahawa presiden Umno itu tidak keseorangan ketika berdepan dengan kritikan hebat daripada Dr Mahathir.

[ARTIKEL BERKAITAN: Saya sama sekali tidak berasa keseorangan, kata Najib]

‎Najib juga berkata beliau tidak pernah berasa keseorangan, sebaliknya beliau sentiasa ditemani dengan begitu baik.

Ketika ditanya perkara sama ke atas Dr Mahahir, beliau bagaimanapun berkata beliau kini tidak bersendirian kerana sentiasa mendapat sokongan daripada banyak pihak termasuk media.

"Kalau awak semua di sekeliling saya, bagaimana saya keseorangan?" soalnya dengan sinis.

Sementara itu, Dr Mahathir turut mengulangi tuntutannya supaya kerajaan perlu menjelaskan kedudukan sebenar wang negara oleh 1Malaysia Development (1MDB) yang disimpan di sebuah bank, di Singapura.

"Kerajaan kena jelaskan apa yang sepatutnya ‎berlaku (duit) yang sepatutnya berada di bank Singapura tapi tiada di bank Singapura.

"Itu antara persoalan yang kerajaan masih belum menjawab‎, bahkan duit itu juga tiada di Malaysia, di mana duit itu?" soalnya lagi.


Dr Mahathir juga mengakui kegagalan pelaburan 1MDB juga didakwa menjadi punca kepada kejatuhan mata wang Ringgit Malaysia (RM) pada masa ini.

"Ia akan menjejaskan nilai RM, apabila ekonomi negara tidak dalam keadaan baik, ‎ia boleh sebabkan kejatuhan nilai RM," katanya lagi
. ~ Laporan Sinar Harian



BERITA BERKAITAN......:

Lebih RM1.8 bilion dipindahkan antara akaun bank Jho Low, kata Sarawak Report


Akaun bank di bawah nama Abu Dhabi-Kuwait-Malaysia Investment Corporation (ADKMIC) milik Low Taek Jho atau juga dikenali sebagai Jho Low, disenaraikan sebagai pemilik benefisial BSI Bank Limited di Singapura. – Gambar fail The Malaysian Insider, 23 April, 2015.

Good Star Limited, firma ahli perniagaan Low Taek Jho yang didakwa menyalurkan AS$ 700 juta daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada 2009, didapati memindahkan lebih AS$ 500 juta (RM1.8 bilion) kepada satu daripada akaun banknya di BSI Bank Limited di Singapura daripada 2011-2012, menurut laman web Sarawak Report, memetik dokumen daripada pihak berkuasa kewangan republik itu.

Akaun itu di bawah nama Abu Dhabi-Kuwait-Malaysia Investment Corporation (ADKMIC), di mana Low, juga dikenali sebagai Jho Low, disenaraikan sebagai pemilik benefisialnya.


BACA LAGI SINI

4 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Unknown berkata...

Di jamin anda pasti mendapat kemurkaan ALLAH swt........menggalakkan org berjudi...bertenung nasib dan sirik (menyekutukan ALLah swt)......sewajibnya kita berusaha, dan bertawakal kpdNYA.....

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Unknown berkata...

Tlg kluarkan maklumat judi drp
Blog ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...