06 Januari 2015

HARGA MINYAK DAN ARANG BATU TURUN , BILA TNB NAK TURUN KADAR TARIF LETRIK!!!

Kadar Tarif Elektrik Turun 2015 Oleh TNB? Harga Minyak Turun, Arang Batu Turun!


Kadar Tarif Elektrik Turun 2015 Oleh TNB? Harga Minyak Turun, Arang Batu Turun! : Satu dunia sudah sedia maklum yang mana harga minyak dunia sedang turun dan bakal turun serendah US$35 – US$40.

 Satu Malaysia sudah sedia maklum yang mana harga minyak di Malaysia telah diturunkan oleh kerajaan malaysia bermula tahun baru 2015.

Semakan Berita Semasa terhadap laporan Berita The Star mengenai kalangan peniaga dan pemilik restoran tidak akan menurunkan harga barangan dan produk mereka walaupun harga minyak turun.

Persoalan yang terpacul di pemikiran Berita Semasa adalah mengapa dan kenapa TNB sehingga ke hari ini “terus berdegil” untuk melakukan tindakan menurunkan tarif elektrik yang anda caj kepada rakyat Malaysia sekarang ini?

Kadar Tarif Elektrik Turun 2015 Oleh TNB. Boleh atau Tidak?KLIK SINI : Jutawan Kaya, Taikun & VVIP di Malaysia Menikmati 51% Kekayaan Negara. Rakyat Miskin 20% Perlu Rebut Baki 5% Kekayaan Malaysia!


Apabila harga minyak naik, TNB terus melatah untuk mengumumkan kenaikan tarif elektrik. Tetapi apabila harga minyak terus turun dan menurun, TNB diam seribu bahasa sambil mengaut keuntungan super duper tahun bermula suku keempat tahun 2014 dan tahun 2015. Dan seterusnya?

Inilah yang terhasil daripada hasil monopoli dan oligopoli industri tenaga di Malaysia termausk juga terhadap industri dan sektor lain di Malaysia sehingga “mereka-mereka” ini terus mengawal sumber ekonomi negara tanpa saingan. Mereka boleh berbuat sesuka hati. Tetapi tuntut tetap perlu dituntut.

Industri tenaga dimonopoli

Harga beras di Malaysia lebih mahal dari negara Singapura dan Australia. Terima kasih 
 kepada mekanisme monopoli yang sebuah syarikat di Malaysia

Harga simen di Malaysia adalah antara tertinggi di rantau ASEAN dek kerana hanya beberapa syarikat yang menguasai pasaran simen negara

Harga gula dikawal oleh satu, dua syarikat. Terima kasih kepada monopoli

Harga kereta antara yang tertinggi di dunia. Terima kasih kepada bisnes AP dan juga perlindungan kepada ______. 





Harga minyak sudah jatuh, harga arang batu terus merosot, tarif elektrik di malaysia terus kukuh seperti berdiri menara KLCC di Kuala Lumpur. Sampai bila rakyat Malaysia aka pelanggan setia anda “perlu menderma” kepada TNB ? ~BS

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...