15 November 2014

TOSHIBA LANCAR KILANG TANAMAN TAKPAYAH IMPOT BANGLA PUN !!!!

undefined

Toshiba to Commercialize Vegetable Production at New Plant Factory




Lancarkan Teknologi Tinggi, Toshiba Pengeluaran Sayur-sayuran Bebas Kuman

Sayuran organik yang dihasilkan Hotel Seruni.


Sayur-sayuran organik yang dihasilkan Hotel Seruni.

Tokyo - Toshiba Corporation, berjaya menghasilkan sayur-sayuran di Bilik Pertanian Yokosuka Toshiba, yang merupakan sebuah kilang tanaman di Yokosuka, wilayah Kaganawa. Penghantaran tanaman dari 'tanah pertanian' berteknologi tinggi ini, telah dilakukan pada akhir Oktober yang lalu.

Kilang tanaman Toshiba yang tertutup ini, menggunakan seni teknologi untuk menumbuhkan tanaman dan beroperasi dalam keadaan yang hampir aseptik. Pihak Toshiba sendiri merancang untuk menghasilkan tiga juta beg (satu beg setara dengan seikat daun salad) bayam, salad, Mizuna, dan tanaman-tanaman herba lain. Pihak Toshiba sendiri menyasarkan dapat menghasilkan jualan sebanyak 300 juta yen pada tahun ini.

Kilang tanaman ini dapat menumbuhkan pelbagai sayur-sayuran dalam keadaan yang hampir steril dan bebas kuman. Meminimumkan jumlah kuman dan kerosakan terhadap kesegaran dan umur simpan sayuran merupakan perhatian utama para penjual sayur-sayuran dalam menentukan potongan sayuran dan salad. Toshiba akan mempromosikan jualannya ke pasar raya, kedai makanan dan tempat-tempat makan.

Hebatnya lagi, kilang ini juga dilengkapi dengan pelbagai teknologi dan pengetahuan dari keseluruhan Toshiba Group, termasuk lampu neon dengan panjang gelombang output yang optimum untuk pertumbuhan sayur-sayuran, sistem pengatur udara yang menetapkan tahap suhu dan kelembapan, sistem pemantau untuk mengesan pertumbuhan, dan sistem pensterilan untuk bahan-bahan kemasan. Sistem pengurusan pengeluaran berdasarkan pada penggunaan pengeluaran peranti semikonduktor.

Untuk meningkatkan jualan di perniagaan baru ini, Toshiba juga mempertimbangkan pembangunan kilang-kilang skala besar di luar Jepun, dan melakukan penjualan peralatan untuk aplikasi kilang tanaman.

Toshiba mempromosikan perniagaan kesihatan di seluruh dunia untuk menyokong pembangunan masyarakat agar dapat menjalani hidup yang lebih sihat dan lebih bahagia. Toshiba Group juga mempromosikan "Inovasi Konsep Baru" dalam rangka mewujudkan nilai-nilai hidup baru dengan menggabungkan seluruh kemajuan teknologi. Tujuannya adalah untuk menawarkan produk-produk dan perkhidmatan yang unik serta untuk membangunkan pusat jualan baru guna mengukuhkan operasi perniagaan.

Kalau ingin tahu seperti apa kilang Toshiba yang menghasilkan sayur-sayuran ini, sila klik link berikut ini: Video

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...