31 Mac 2014

TERHOT! BANYAK PIHAK DAN AGENSI DIGUNAKAN BAGI "MENUTUP KONSPIRASI" DALAM KES CERAI BEKAS SULTANAH...


Polis, tentera kawal bicara kes cerai bekas Sultanah Johor.




Anggota polis dan Pasukan Tentera Johor mengawal ketat Mahkamah Rayuan Syariah Johor hari ini yang menjalankan perbicaraan kes perceraian melibatkan keluarga di raja Johor secara tertutup.

Kes tersebut melibatkan permohonan rayuan oleh bekas Sultanah Tuanku Zanariah Tuanku Ahmad terhadap perceraian daripada bekas suaminya, Tuanku Mahmud Iskandar yang dilakukan selepas kematian dan dikuatkuasa pada tarikh beberapa bulan sebelum kematian baginda.

Peguam kepada Tuanku Zanariah, Kamar Ainiah Kamarulzaman berkata beliau dan anak guam serta anak-anak pasangan itu juga tidak dibenarkan memasuki ruang mahkamah, kecuali ketua peguam Afshah Ariffin.

Kamar Ainiah berkata empat orang pegawai tinggi polis, 13 anggota berpakaian seragam dan tujuh orang lagi dipercayai anggota Cawangan Khas juga ditempatkan di luar ruang mahkamah.

"Terdapat juga beberapa ahli polis Unit Tindakan Khas dan juga anggota Tentera Johor," katanya.

"Mahkamah Rayuan Syariah hari ini memastikan kita semua tidak berada dalam mahkamah sebelum mereka memulakan prosiding, kecuali peguam utama," tambah beliau.

Malaysiakini pada hari Khamis lalu melaporkan tiga anggota panel mahkamah mengisytiharkan bahawa prosiding akan dijalankan secara tertutup.

Tuanku Zanariah diwakili oleh peguam utama Afshah Ariffin manakala Kamar Ainiah merupakan peguam undang-undang yang memfailkan permohonan Sultanah. ~ mk



[BANYAK PIHAK DAN AGENSI DIGUNAKAN BAGI "MENUTUP KONSPIRASI"]


Oleh :  Kamal Hisham Jaafar JFK.


Semasa saya bergaduh Sultan Johor di peringkat awal pada pertengahan 2010 dan awal 2011, ramai tidak mempercayai apa yang saya terangkan. Ada yang memandang serong dan menghina seolah-olah saya bagai "Penjenayah".

Di Istana Johor, HANYA ada 2 pilihan 1) IKUT SAMA BERSUBAHAT ATAU 2) MENDERHAKA dan akan di"frame" dengan pelbagai isu dan pertuduhan.

Sesiapa yang ingin PANGKAT DAN GELARAN boleh terus mengikut TETAPI BAGI YANG MENENTANG....tunggulah Hari "kemusnahan dan mungkin juga kematian"

Bagi saya " TAAT KEPADA SULTAN ADALAH BERSYARAT DAN DERHAKA ADALAH BERSEBAB ". Apapun keputusan saya untuk "menderhaka" telah dibuat setelah saya merujuk kepada Pakar-pakar Agama serta Ustaz-ustaz yang saya kenali.

LIHATLAH APA YANG berlaku di Mahkamah Syariah Johor HARI INI....MASIH KABUR ke mata Rakyat Johor ??

Konspirasi dan penipuan serta penyalahgunaan kuasa yang SANGAT JELAS.

1) Backdated Surat Cerai ke tahun Jan 2009 ? itu adalah tarikh satu tahun sebelum kemangkatan Sultan Iskandar . Perancangan ini dibuat pada Bulan Julai 2010 dan kes di fail di Mahkamah Syariah pada Bulan Ogos 2010. Pada masa ini Sultan Iskandar sudah 7-8 bulan mangkat. PELIK....Almarhum Sultan Iskandar boleh pergi keMahkamah Syariah setelah 7 bulan mangkat?....(dah macam movie)

2) Tidak PERNAH di dalam Sejarah Perundangan Dunia, seorang Ketua Hakim Syariah(Jawatan tertinggi) boleh menjadi Hakim Mahkamah Rendah untuk mendengar kes Sultan.

3)Di dalam kes ini Sultanah Zanariah adalah defendan tetapi tidak pernah diserah dokumen bagi membela diri atau menjawad tuduhan atau tuntutan. Sultanah Zanariah, setelah di"keluarkan" dari Istana Bukit Serene oleh pulan bin pulan, msih ada di Kulai duduk menyewa rumah, namun tiada sesiapa yang menyampaikan dokumen kepada Baginda. Baginda HANYA mengetahui dan diserah dokumen Perintah Mahkamah(yang disimpan) yang dibuat bertarikh Ogos 2010.

Pada Ogos 2013 barulah Sultanah Zanariah dimaklumkan bahawa Baginda telah "diceraikan" dengan talak 3 pada tahun 2009. Jadi bagaimana status Baginda dari tarikh Jan 2009 (backdated) sehingga Jan 2010(tarikh keangkatan Sultan Iskandar) ??....jika bukan isteri yang sah maka "bersekedudukan"...INI KES TAMAK DAN AINAYA kepada Sultanah Zanariah. Kalau rakyat Johor Bijak semaklah suratkhabar lama selepas tarikh Jan 2009, banyak majlis rasmi yang Sultanah Zanariah mengiringi Sultan Iskandar, sebagai contoh PERASMIAN ISKANDAR MALAYSIA dll.

Banyak perkara jika dihurai MAKA amat jelas KONSPIRASI PENIPUAN INI. Minggu ini pula Mahkamah Rayuan bersidang sebagai Mahkamah Tertutup sehingga ramai peguam yang menyebelahi Sultanah Zanariah serta anakandanya DIHALANG MEMASUKKI Mahkamah......" INI Namanya- Biasanya di luar" atau SANGAAAAAAAT LUAR BIASA.

GUNAKAN DAN SALAH GUNA KUASA ....ini sha Allah nanti "Kun Fayakun" bila Rakyat sudah sampai "YIELD POINT" MAKA akan terjadi KEBANGKITAN YANG MENAKUTKAN....tidak serik ke dengan Pindaan Perlembagaan 1994 ??

JANGAN BONGKAK SANGAT DAN JANGAN EGO...Sedar diri sedikit asal usul keturunan kau!! TIADA RAKYAT MAKA TIADA SULTAN....

JANGAN SAMPAI TANGAN YANG MENAIKKAN DARJAT DUNIA INI MENJADI TANGAN YANG AKAN MENGHUMBAN KE LEMBAH KEHINAAN......


INI bukan AMARAN tetapi INGATAN PENUH KASIH SAYANG.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kurang ajau punya blogger xde brite lain nak citer...itu sultan melayu...sultan aku. Bongkar la cerite anwar kalau kau berani...rasanya xde telor kot pasal kau kan dibayau oleh dia. Nasib baik aku x kenal muka kau kalau kenal padti aku ludah muka kau.

Tanpa Nama berkata...

Anon diatas ni adalah contoh klasik orang Melayu yang bersifat hamba....sanggup bersubahat dengan kezaliman semata2 utk mempertahankan sultan (Melayu). Jangan jadi bodoh...semua manusia sama darjatnya kecuali yang bertaqwa kepada Allah (ini ayat Al-Quran). Sekadar peringatan, "Takutilah olehmu doa orang2 yang teraniaya, kerana doa mereka makbuuul......" (hadis Nabi).

Tanpa Nama berkata...

Ramai melayu bangang dan biul otak kat takuk lama orang dah maju kehadapan depa masih mempertahankan benda yg tak betul ,lena lah duhai melayu higgga tertidor .

Tanpa Nama berkata...

anon 1 Prl 2014 1:14:00 PG adalah makhluk biol...keturunan dacing senget...

Kalu bende cam tu pun ko buat cam ko berkuasa...guna kuasa sana sini..kat sana nanti..mana ko ada kuasa...

Yang Maha Besar ALLAH Sahaja..bukan manusia...! teringat kat kisah sultan ..wolfgang kohler...

Unknown berkata...

Tanpa Nama 1 Apr 2014 1:14:00 PG, kalau raja kau tu bagus dan baik, orang akan tulis benda baik yang dia buat ... kalau dia buat jahat, buat benda tak baik, ngape tak boleh tulis benda jahat yang dia buat ..??? kalau dia meludah ke langit, boleh turun hujan ke..? kalau dia hentak kaki, gunung ledang boleh runtuh ke ...??? kalau boleh suruh dia berkawan dengan bomoh 1malaysia .....!!!

terujalgk berkata...

Apa ada pd raja...berak pun busok lbih drp kita.....

Tanpa Nama berkata...

Anak gampang kat atas dah ditakdirkan bodoh macam babi, nak buat macam mana bro...! Kaaaaaah kah kah kah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...