11 Julai 2013

Ikhwan Mesir menolak tawaran kabinet

Penolakan pergerakan Ikhwan tawaran menyertai kabinet  PM Sementara berkata, beliau merancang untuk memulakan membentuk kerajaan baru selepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin liberal.

updated 13:25 pm 10 Jul 2013

 

Beblawi, kiri, seorang menteri bekas kewangan, telah dinamakan sebagai PM baru dengan pemimpin interim Mansour,  [Reuters]


Ikhwan Muslimin telah menolak tawaran untuk menyertai kabinet peralihan Mesir, seperti baru interim Perdana Menteri Hazem el-Beblawi mengumumkan beliau akan memulakan tugas dalam membentuk kerajaan sementara sebaik sahaja dia bertemu pemimpin liberal.

Beblawi memberitahu agensi berita Reuters pada Rabu bahawa dia menerima bahawa ia akan menjadi sukar untuk memenangi sokongan sebulat suara daripada orang-orang Mesir untuk kerajaan baru.

"Sudah tentu kita menghormati pendapat orang ramai dan kami cuba untuk mematuhi jangkaan orang ramai, tetapi sentiasa ada masa pilihan, terdapat lebih daripada satu alternatif, anda tidak dapat memuaskan hati semua orang," katanya.

Sementara itu, parti liberal utama Mesir, Barisan Penyelamat Negara, menarik balik kenyataan sebelum ini menolak pelan peralihan kepada pemerintahan interim dan mengeluarkan kenyataan yang mengandungi kritikan yang lebih ringan, Reuters berkata.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...