07 Julai 2013

Gila ! Pengadil Bola Sepak Dipancung Oleh Penonton di Tengah Padang....

Soccer referee Otavio Jordao da Silva was beheaded after he fatally stabbed a player.
Soccer referee Otavio Jordao da Silva was beheaded after he fatally stabbed a player.

Pengadil dipancung selepas menikam Pemain

Pengadil bolasepak telah dipenggal kepala oleh penonton yang naik angin apabila pengadil bertindak menikam pemain sehingga mati.



Protes ganas melanda Brazil bulan ini atas perbelanjaan yang besar untuk tahun depan Piala Dunia [AFP]

Pengadil bola sepak di Brazil telah dipancung oleh perusuh selepas dia menikam pemain sehingga  mati ke atas keengganan untuk meninggalkan padang.

Polis di utara Brazil berkata, seorang lelaki telah ditangkap selepas insiden semasa perlawanan liga tempatan di bandar Pio XII.

Pengadil Octavio da Silva, 20, menikam Pemain Josenir dos Santos, 30, pada 30 Jun selepas dos Santos  dalam konfrontasi fizikal dan enggan meninggalkan, kata polis. Pemain amatur itu meninggal dunia ketika dibawa ke hospital.

Peminat marah kemudian menyerbu padang dan merejam pengadil sebelum memutuskan kepalanya dan meletakkan ia di atas  tengah-tengah  padang.

Hampir 50,000 orang telah dibunuh di Brazil pada tahun 2010 dan negara ini adalah di bawah tekanan untuk menunjukkan ia adalah tempat yang selamat untuk melawat menjelang Piala Dunia tahun depan dan Sukan Olimpik 2016

Brazil telah menghadapi dan bulan ini   protes jalanaan terbesar dalam tempoh 20 tahun, as, untuk membantah $ 14,000,000,000 dibelanjakan untuk persiapan Piala Dunia dan perkhidmatan awam yang yang teruk kurang dipeduli oleh kerajaan.

~AFP

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...