31 Januari 2013

TERKINI ! PATI BURMA ROHINGYA SAMPAI LAGI.....

Welcome to Malaysia
Langkawi mengalukan Kedatangan siapa saja....?

Seramai 141 orang Etnik Rohingya mendarat di Pantai Kastam jalan Tg. Rhu,  Langkawi  sebentar tadi,pagi 31.Jan 2013


lagi maklumat yang mengemparkan akan keluar......



Rohingya  meninggalkan Kem sebelum serbuan

Pihak berkuasa menyerbu sebuah kem di ladang getah di daerah Songkhla Hat Yai di mana kira-kira 200 pendatang haram Royingya dilaporkan bersembunyi pada pagi Khamis, tetapi mendapati ia telah terbengkalai sejurus sebelum mereka tiba, laporan berkata.

Kem itu terletak di kebun getah berhampiran Ban Chalung di tambon Chalung daerah Hat Yai.

Adalah dipercayai Rohingya telah berpindah keluar dari kem oleh penyeludup (tekong Darat ) hanya beberapa jam sebelum serbuan.

Operasi  telah diketuai oleh Ketua daerah Hat Yai Seri Panichkul, Pol Maj Itthipol Promduang, pengarah Jabatan pusat (DSI) Penyiasatan Khas itu operasi bagi wilayah sempadan selatan, dan Pol Lt-Kol Piyavich Kraipanuch, setiausaha di Institut Pusat- Sains Forensik (CIFS).

Pol Maj Itthipol berkata kem itu terletak pada  tanah semak berhampiran terusan. Terdapat empat tempat perlindungan sementara yang dibina dengan kepingan plastik, dan dapur dengan perkakas dapur, dapur gas dan beras meninggalkan di dalamnya.

Terdapat juga dua tandas sementara dan lima buaian yang digantung di sekitar perimeter kem.

Pol Maj Itthipol berkata serbuan itu dijalankan berdasarkan maklumat yang diperolehi daripada pendatang Rohingya lain yang telah diselamatkan dari sebuah kem berhampiran sempadan Thailand-Malaysia. Dipercayai mereka telah diseludup ke Langkawi.   

sumber bangkokpost 






Ini Berita 5 hari lepas....kini menjadi kenyataan.....Gempar !! terkini.. 7 kapal Burma kini sedang menghampiri Langkawi.. terdahulu.. Burma2 yang di angkut di Transfer ke Perak!!! orang Perak sila alert !!! inbox me jika ada info!

LAGI BERITA BERKAITAN BACA   SINI


menyusul lagi

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...