21 Jun 2012

TERKINI !! RAFIZI RAMLI -LETAK JAWATAN CEO PEJABAT PENASIHAT EKONOMI SELANGOR

Rafizi letak jawatan CEO penasihat ekonomi S'gor



KUALA LUMPUR: Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli hari ini mengumumkan perletakan jawatan sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.

Perkara itu turut dimaklumkan dalam twiternya sebentar tadi.

"Saya telah beri notis letak jawatan dari Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Sbarang pertanyaan mengenai ekonomi Selangor dan lain-lain, rujuk Kerajaan Negeri," katanya.

Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor diterajui Ketua Umum PKR Datuk Sri Anwar Ibrahim sebagai penasihat.

Rafizi pula menyandang jawatan Ketua Eksekutif di pejabat itu sejak 2009 lalu.

"Letak jwtn proses biasa. Perlu sedikit rehat, letih buat dua kerja di Kerajaan Negeri & parti. Ramadhan dah dekat, tumpu ibadah," katanya lagi.

Dalam tulisan lanjut di twiternya, beliau berkata belum membuat sebarang perancangan namun mahukan rehat dan menumpukan kepada ibadah sempena bulan Ramahan ini.



BERITA DARI TWITTER BELIAU -BELUM ADA BERITA RASMI DARI PARTI DAN BELIAU

Rafizi Ramli ‏@rafiziramli
Saya tlh beri notis letak jawatan dr Pej Penasihat Ekonomi Slngor. Sbrg pertanyaan mengenai ekon Sel dll ruj KNegeri atau
anwaribrahim





BERITA MENYUSUL


MUNGKIN BERITA YANG DIKELUARKAN OLEH KEDAH.KINI SEMALAM ADA BERKAITAN ????



20 JUN 2012

ISU POLITIK SELANGOR: AGENDA PERIBADI MEMUSNAHKAN JALAN KE PUTRA JAYA?



Kerana keyakinan PR terutama PKR akan akan berjaya ke Putra Jaya selepas PRU13 ada pihak dalam parti sudah mengatur strategi atau agenda peribadi untuk mengatur orang-orang mereka bagi mengumpul kekuatan puak dalam parti.

Ada sudah merasa mereka mempunyai kekuatan yang hebat di peringkat parti jadi menggunakan kuasa yang baru dirasai untuk menunjuk kekuatan dan boleh mengatur perjalanan sesebuah kerajaan dengan agenda sendiri dan mula untuk mencantas para pengkritik ataupun kepada pihak yang tidak sebulu walaupun mereka tidak mengikut perlembagaan organisasi malahan untuk menghormati prinsip, ketelusan dan amanah itu sendiri.

Banyak yang sudah jadi mangsa permainan dayus dan kroni dari puak-puak ini yang akhirnya mereka dikatakan khianat dan tidak sabar hanya ini alasan untuk mengabui mata rakyat padahal didalam organisasi itu sendiri penuh dengan rasa hati yang busuk dan dendam yang tidak kesudah.
Bagi ahli-ahli yang berjuang secara ikhlas akan berundur secara diam-diam dan ada dengan hati yang bengkak terus tidak aktif berparti lagi.

Berbalik kepada Selangor mereka telah lupa serangan Umno/BN bagi menjatuhkan kerajaan PR ada yang dilanyak sampai mati diprimis SPRM kita patut berterima kasih kepada Tan beng hock yang terkorban dan dapat menggagalkan perancangan mengambilalih kerajaan secara kotor.

Jadi parti sebagai alat pemerintahan dan mandat rakyat wajar tidak membuat kesilapan yang akan menyebabkan rakyat akan teraniya sekali lagi akibat kegopohan dan ketamakan peribadi oleh pemimpin-pemimpin yang dayus, hipokrit dan mempunyai agenda peribadi agar sedar sebelum terlambat. Jangan kita merasa terlalu hebat dan mempunyai kuasa dengan jalan yang sonsang apabila menguasai sesebuah organisasi.

Dalam dunia media baru kita perlu mengamalkan ketelusan yang jati dan sebarang kegagalan atau penyelewengan tidak dapat disembunyi tambahan kata pepatah politik ' hari ini kawan esok mungkin jadi lawan'. Percayalah PKR memiliki orang yang hebat dan berkelibar seperti Rafizi juga akan tumbang kalau kehendak hati yang tidak ikhlas dan agenda peribadi oleh sesuatu organisasi dibina itu.

Hormatilah perasaan rakyat dan parti komponen yang membentuk kerajaan tanpa mereka siapalah kita.


Oleh : Warekganal

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...