15 Jun 2012

Kantoi ! Zamil ' Saya bukan agen Umno ' nak nafi apa lagi....

Zamil mengingatkan Saifuddin Nasution jangan celupar sangat.



PETALING JAYA: Bekas pemimpin KITA, Zamil Ibrahim menegaskan beliau bukan agen Umno untuk membeli wakil rakyat Pakatan Rakyat supaya menyertai BN. Menurutnya, beliau juga sudah kaya sebelum menyertai Pakatan Rakyat selepas pemecatan bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998.

“Saya mencabar Setiausaha Agung PKR Saifuddin (Datuk Saifuddin Nasution Ismail) supaya menyiasat hartanah saya dan keluarga saya di luar negara.Kalau dia (Saifuddin) boleh siasat kapal selam mengapa tidak boleh siasat hartanah saya dan keluarga saya di lndonesia, Arab Saudi, Jerman, India dan Malaysia,” katanya.

Zamil bekas pemimpin PKR Kedah juga mengingatkan Saifuddin supaya jangan celupar dan jangan kurang ajar. Katanya, Saifuddin tahu mengenai dirinya hanya 30 peratus.


‘Penjual burger’

Zamil berkata demikian ketika diminta menjawab dakwaan Saifuddin bahawa beliau agen Umno yang mahu membeli ahli Parlimen Pakatan Rakyat supaya menyertai BN. Dalam sidang media bersama ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad di lobi Parlimen semalam menunjukkan individu dipercayai Zamil sedang memujuk ahli Parlimen Pakatan Rakyat supaya menyertai BN.Saifuddin juga mendakwa Zamil telah menjadi kaya sedangkan sebelum ini beliau penjual burger manakala isteri penjual ubat.

Bagaimanapun, Zamil belum mahu mengesahkan individu tersebut adalah beliau.Beliau akan mengadakan satu sidang media di Sungai Petani petang ini bagi menjawab dakwaan tersebut.

Tahun lepas kisah 3 Datuk T dengan Video sek apabila projek itu gagal, tiba-tiba Zamil cuba menyelamatkan dengan mengadakan -Peraduan itu menawarkan hadiah kereta Rolls Royce dan wang tunai RM10,000.

Hadiah lumayan itu diatur oleh Pengerusi KITA di Kedah Zamil Ibrahim adalah sebuah sandiwara yang bertujuan membantu Umno meneruskan proses mengaibkan Anwar bersabit video seks Datuk T.

Mungkin kerana “sambutan” orang ramai khususnya masyarakat Melayu terhadap cubaan untuk mengaitkan video itu kepada Anwar semakin hambar, maka KITA tampil membantu Umno memberi kekuatan baru kepada kempen anti- Anwar dengan peraduan sebegitu.

Hubungan Umno-KITA memang akrab pada masa ini, walaupun Zaid Ibrahim pernah digelar kaki kuda dan kaki arak oleh Utusan Malaysia (akhbar milik Umno) khususnya ketika beliau dalam Parti Keadilan Rakyat dan menjadi calon parti itu pada Pilihanraya Kecil Hulu Selangor 13 bulan lalu.

Namun, Zaid menjadi “anak emas” Utusan dan Umno apabila beliau mengkritik Anwar secara terbuka dan pada masa sama serangan beliau terhadap Najib menjadi makin luntur.Pada masa sama, KITA mencatat sejarah kerana Pendaftar Pertubuhan (ROS) meluluskan pendaftaran parti itu, hanya tiga bulan selepas Zaid mengambil alih kepimpinan AKIM yang kemudian diubah menjadi KITA.

Sebenarnya zamil nie hidupnya tidak semewah sekarang selepas PRU12 2008 beliau masih menaiki kereta proton. Apabila tsunami 2008 nasib mereka berubah kerana keterdesakan Najib untuk mengambil balik Kedah dari pakatan rakyat. Najib menggunakan Ezam mat Nor untuk sebagai orang tengah untuk menjayakan projek merampas Kedah, jadi bagi memudahkan kerja Zamil adalah orang yang paling tepat untuk membeli ADUN PKR. Dari sini beliau mula hidup mewah dan buktinya Ezam dilantik Senator oleh Najib kerana dapat membeli 2 adun dan 5 MP PKR. Kalau untung RM1 juta seorang katak....lu orang fikirlah sendiri...

Walaupun Zamil telah dipecat dari PKR beliau masih mempunyai orang-orang beliau dalam PKR maknaya mudah berurusan. Daripada projek membeli orang penting PKR Kedah dan Adun-adun beliau mendapat komisen yang lumayan juga memperkudakan Ketua-ketua cabang dengan membeli dengan harga yang rendah dari RM15,000- RM50,000 tetapi beliau telah make-up harga yang tinggi daripada pihak yang kemaruk kuasa. Beliu terlalu rapat dengan bekas MB Kedah Mahathir Khalid yang masih pangsan akibat kekalahan beliau di Kedah pada masatu.


Bersambung....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...