09 Februari 2012

SUHAIMI DAN AMIRUDIN JAWAB TUDUHAN RAJA PETRA



Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Muda, Suhaimi Shafiei dan rakannya yang juga ADUN Batu Caves, Amirudin Shari sebentar tadi menjawab tuduhan yang dikeluarkan blogger dalam pelarian, Raja Petra Kamaruddin mengenai skandal penjualan pasir di Selangor.

Suhaimi ketika dihubungi mendakwa kesemua fakta dan keterangan yang dikeluarkan Raja Petra sudah diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2010 lagi selain mendakwa isu itu satu bentuk taktik kotor permainan Umno-APCO untuk merampas Selangor dari tangan Pakatan Rakyat.

Amirudin pula dalam komennya berkata kontraktor yang didakwa menyerahkan pembayaran elaun sebanyak RM5 ribu pula, kesemua surat sokongan dan dokumen lain yang berkaitan telah diserahkan kepada SPRM tetapi sehingga kini langsung tiada petunjuk baru sama ada berlaku siasatan atau pendakwaan rasmi ke atas mereka berdua.

Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. yang dilantik kerajaan negeri Selangor juga sudah memberikan kesemua dokumen yang berkaitan dengan proses pengeluaran permit pasir serta nama-nama individu yang menerima permit kepada SPRM namun sehingga kini masih belum ada perkembangan lanjut.

Suhaimi pula menyiaftkan Raja Petra sebagai pakar muslihat atau "spin doctor" kerana sanggup mendedahkan skandal penjualan pasir ini walaupun ia sudah diserahkan kepada SPRM untuk tindakan susulan

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...