06 Februari 2012

Iran berkata akan menyerang mana-mana negara yang digunakan untuk menyerang tanahnya.

TEHERAN, 5 Feb-Iran akan menyerang mana-mana negara yang wilayah yang digunakan oleh "musuh" untuk melancarkan 1 serangan tentera terhadap bumi Iran, timbalan Ketu Pengawal elit Revolosi Iran kepada agensi berita rasmi Fars pada Ahad.

"Mana-mana tempat yang digunakan oleh musuh untuk operasi bermusuhan terhadap Iran, akan tertakluk kepada pencerobohan balas oleh angkatan tentera kita," Hossein Salami berkata, semasa latihan tentera.

Pengawal Revolusi latihan asas selama dua hari pada hari Sabtu sebagai menunjukkan tentera bersedia menangani ketegangan antara Tehran dan Barat berhubung program nuklear Iran yang dipertikaikan.

Media Iran berkata ia adalah satu latihan yang kecil-kecilan di selatan Iran.

Amerika Syarikat dan Israel, musuh utamag Iran, telah tidak menolak kemungkinan serangan ketenteraan terhadap negara ini jika diplomasi gagal untuk menyelesaikanya. Iran berkata, program nuklearnya adalah semata-mata aman, dan bukannya bertujuan untuk membangunkan senjata.

Iran telah memberi amaran bahawa tindak balas kepada serangan apa-apa akan menjadi "menyakitkan", mengancam untuk sasaran Israel dan pangkalan AS di Teluk, bersama-sama dengan menutup laluan penting perkapalan minyak Selat Hormuz. -Reuters.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...