27 Januari 2012

MAKLUMAT BOCOR: BN HANYA MENANG 5 NEGERI

Keputusan PRU13 hasil Risikan tentera dan unit khas


Maklumat yang bocor dari hasil kajian yang dilakukan oleh unit khas yang dilantik selain daripada maklumat risikan polis dan tentera sepanjang November hingga Disember tahun menyatakan pilihanraya sepatutnya tidak dilakukan antara bulan Mac hingga Jun tahun ini.

Sumber itu juga dikatakan mengandaikan waktu terbaik bagi rejim umnoapco mengadakan pilihanraya adalah dalam Disember 2011,masa yang ada perlu digunakan untuk memulihkan reputasi rejim yang tercalar teruk. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dikhabarkan sudah memanggil kembali surat arahan pengosongan premis milik kerajaan seperti sekolah, balai raya dan dewan orang ramai yang dihantar akhir Disember tahun lalu.

Isu skandal Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC) yang kini masih dalam siasatan pihak berkuasa terutama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selain dari senarai calon pilihanraya yang masih belum dikemukakan kepada ibu pejabat Umno-APCO di PWTC.

Keputusan mahkamah tinggi Kuala Lumpur membebaskan Anwar juga dikatakan antara faktor imej pemerintahan rejim umnoapco dilihat tidak akan membubarkan parlimen dalam masa terdekat,

Disamping itu skandal terbaru isteri perdana menteri dilihat memburukkan reputasi rejim umnoapco, rosmah kini dilihat oleh kebanyakkan orang umno sendiri sebagai satu bebanan kepada umnoapco.

Mengikut maklumat yang disampaikan usaha mengembalikan semula sokongan telah bermula, antaranya pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang sedang dalam proses pengagihan dilihat sebagai satu cara berkesan memikat kembali hati penggundi.

Negeri-negeri yang menjadi tumpuan seperti Selangor dan Perak sudah diarahkan supaya mengadakan program lebih kerap termasuk turun padang setiap dua minggu sebagai langkah susulan meningkatkan lagi tahap penerimaan rakyat terutama di kawasan bandar dan pinggir bandar yang memihak Pakatan Rakyat.

Hasil risikan tentera dan unit khas itu juga menyatakan umnoapco hanya berpeluang menang di Lima negeri iaitu Sarawak, Sabah, Pahang, Terengganu dan Johor.

Manakala lain-lain negeri akan menyaksikan pertarungan sengit seperti Perak, Selangor, Kedah, Negeri Sembilan dan Perlis yang diramalkan akan dimenangi oleh pakatan rakyat.


-tukanglawan

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...