02 Disember 2011

UMNO IBARAT KAPAL LANUN- MENGALAMI LOMPANG KEPIMPINAN

Ukuran bakat dalam Pemuda Umno: Anak haram, pondan dan bapok
Written by Melissa Lee, Malaysia Chronicle


Media BN pasti mesti merasa bodoh. Hanya pada hujung minggu lalu,mereka bergegas menghentam PKR sebagai sebuah parti yang tidak mempunyai isu relevan untuk bersaing dengan BN.

Malah, beberapa perwakilan Pemuda PKR telah muncul di khalayak ramai,menyuarakan kebimbangan mereka tentang kemampuan parti untuk seiring dengan momentum pertumbuhan. Mereka tidak perlu berbuat demikian. Untuk media Umno, walaupun semua dengan semua usaha mereka untuk memburukkan PKR, mereka telah sekali lagi mendedahkan segala-galanya melainkan yang benar.

Terdedah jua akhirnya

Dalam Perhimpunan Umno yang menjadi perhatian ramai, rakyat Malaysia telah disajikan dengan pratonton bakal pemimpin parti dan perdana-menteri. Mereka tidak dikecewakan.

Seperti yang dijangka, Pemuda Umno menempuh kegagalan yang teruk apabila ia mengesahkan tuduhan bahawa tiada seorang pun yang memiliki apa jua bakat patut menyertai parti seperti itu- di mana kumpulan seperti Perkasa dan pemimpin-pemimpin yang dicemari rasuah termasuk Ketua Pemuda Khairy Jamaluddin, Shahrizat Jalil danPresiden Umno sendiri, Najib Razak dilahirkan

Berucap dengan penuh bara api dan belerang, yang mereka bayangkan adalah lambang gerakan belia-walaupun hakikatnya ramai dikalangan pemimpin Pemuda Umno sendiri sudahpun bergelar datuk dengan perut buncit dan rambut semakin berkurang. Mereka bergilir-gilir menyerang Pakatan Rakyat, yang diketuai oleh Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim .

Ketiadaan bakat

Mengapa bahasa yang paling keji digunakan? Tentu saja –untuk sebuah parti yang dikatakan pengkritik sebagai “tidak akan ragu-ragu melakukan penipuan besar-besaran dalam usaha untuk berpaut kepada kuasa pada pilihan raya umum” yang dijangka akan diadakan awal tahun depan.

"PKR dan PAS adalah bapok dan pondan kerana mereka tidak mempunyai kuasa untuk mencabar DAP. Satu undi untuk DAP adalah undi untuk memusnahkan Islam, "kata Shaik Hussein Mydin, Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, disambut dengan tepukan dan teriakan" PKR, PAS tak ada telur! "

Selain daripada memburukkan DAP dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, mereka juga menuduh Pakatan secara sistematik menghakis hak-hak orang Melayu di negeri-negeri seperti PulauPinang dan Kedah.

Shaik mendakwa bahawa PKR dan PAS tidak akan dapat menghentikan DAP daripada membuli orang Melayu dan Islam apabila Pakatan berkuasa kelak.

Beliau menuduh DAP sebagai anti-Islam dan anti-Melayu dan gerai-gerai makanan Melayu telah dirobohkan dan perniagaan Melayu terjejas sejak Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan. Beliau mengulangi bahawa DAP mempunyai motif utama untuk menyebarkan agama Kristian.

"Dalam DAP, orang Melayu telah menjadi 'baruas' mereka. Saya tidak akan menapis kata-kata saya, kerana saya maksudkan apa yang saya katakan. Sesiapa sahaja yang menyokong DAP adalah 'bangsat' (bajingan), "kata Shaik Hussin

"Ini adalah realiti yang menyedihkan Pulau Pinang. Umno telah menggandakan usaha di sini! "

Khairy yang lemah dalam Pemuda Umno



Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak, Khairul Azwan juga menyerang Ahli Parlimen DAP Taiping Nga Kor Ming keran menggelarkan Menteri Besar Zambry Kadir sebagai Menteri Besar 'logam hitam'.

"DAP bersifat perkauman. Jika mereka berkata Menteri Besar Perak 'hitam metalik haramjadah', maka DAP adalah ibu dan bapa 'haramjadah', " ujar Khairul.

Kor Ming telah memohon maaf kepada masyarakat India termasuk Zambry, manakala orang Kristian telah mula mempersoalkan mengapa Ahli Parlimen BN tidak mengatakan apa-apa apabila ahli-ahli Umno mencemar nama baik agama mereka, seolah-olah mengucapkan agama Kristian adalah satu perkataan yang kotor.

"Kini rakyat Malaysia boleh melihat dan menilai untuk diri mereka sendiri dan orang-orang yang mengatakan bahawa Pakatan tidak boleh mentadbir. Sekarang, lihatlah kebenaran untuk diri mereka sendiri," kata naib presiden PKR Tian Chua kepada Malaysia Chronicle.

Umno telah menghadapi ketandusan bakat selama beberapa dekad dan yang pasti, orang-orang yang mempunyai bakat walau sedikit sudah melompat ke Pakatan. Tiada siapa yang berfikiran waras mahu menyertai sebuah kapal lanun seperti Umno. Ini sudah tentu mengesahkan bahawa Umno di ambang keruntuhan dan ahli-ahlinya tidak akan mampu untuk menyelamatkannya. Ia adalah satu gambaran kelemahan Khairy Jamaluddin atas sayap yang dipimpin beliau. "

Malaysia Chronicle

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...