15 Disember 2013

PANAS ! Bedah Siasat Sahkan Pelajar Tahfiz Mati Kerana Di Bunuh




Kematian seorang pelajar tahfiz di Kota Bharu menjadi satu kes yang amat mengejutkan rakyat Malaysia dan ianya harus dipandang serius. Siasatan awal mendapati mangsa membunuh diri dan diklisifikasikan sebegai kes mati mengejut mendapat tentangan orang awam yang lebih melihat kes itu sebagai satu k bunuh yang dirancang dengan baik agar kelihatan seperti membunuh diri.

BACA: Pelajar Sebuah Sekolah Di Kok Lanas Mati Tergantung Dalam Tandas

Apapun dari bedah siasat jelas menunjukkan yang mangsa sebenarnya telah dibunuh dan bukannya membunuh diri.


Pelajar berusia 16 tahun dan berada di tingkatan 4 Maahad Tahfiz Kok Lanas, Kelantan ini bernama Wan Ahmad Faris Bin Wan Abul Rahman. Pelajar ini dikategorikan pihak Maahad Tahfiz tersebut sebagai seorang pelajar yang baik dan amat disenangi. Arwah juga pelajar yang telah menghafaz sehingga 20 juzu’ Al-Quran.

Pihak pengurusan Maahad Tahfiz Sains Nurul Aman Kok Lanas mengucapkan takziah kepada keluarga pelajar mereka yang dijumpai meninggal di Pusat Tahfiz tersebut. Jenazah Allahyarham selamat disembahayangkan di Masjid Kg Larak , Mulong , Kota Bharu selepas fardu Asar petang semalam dan dikebumikan di kampung halaman mangsa.

Sama-sama kita doakan agar Allahyarham Adik Wan Ahmad Faris Bin Wan Abdul Rahman tergolong dalam golongan orang-orang yang beriman dan dirahamati Allah SWT. InsyaAllah.

2 ulasan:

Khamsi Abdullah berkata...

masyaAllah.. :'( hilang lagi satu permata negara.. innalillahi wa inna ilaihi rooji'uunn

Tanpa Nama berkata...

Bahaya ni.. Dlm maahad tahfiz pun ada gangster juga? Punggah..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...