16 Ogos 2013

Sedutan Tragedi Pembunuhan di Medan Rabiatul Adawiyah- Saksikan Video Yang Mengejutkan

Rakaman video yang mendedahkan apa yang terjadi di Medan Rabiatul Adawiyah. Semuanya amat mengejutkan.

Bayangkan diri kita di situ, tembakan bertubi-tubi ditujukan ke arah kita tanpa kita mampu membalas, tidak bersenjata! dan melihat orang disekeliling gugur satu persatu. Inilah yang berlaku!


Sumber : Twitter Gehad El-Haddad


[Terkini : Sehingga 8pagi 16 Ogos 2013]

1. Dr Ahmed Arif, jurucakap rasmi Media Ikhwan Muslimin berkata kepada Obama : Rakyat Mesir mampu menjatuhkan Kudeta Tentera secara bersendirian (tanpa bantuan Amerika)

2. Polis menyerbu rumah Mohsen Radhi, pemimpin FJP di Qulyoubi, menyelongkar rumahnya dan mencuri wang, barang kemas isterinya serta memaki hamun keluarganya.

3. Polis juga telah menculik ahli Parlimen Hazem Farouq dan Ahmed El Ajezi, Setiausaha Agong FJP di Tanta.

4. Hari ini akan berlaku demonstrasi mega di Kaherah bermula di 28 masjid dan berkumpul di Medan Ramsis. Perhimpunan yang sama bakal berlaku di seluruh negeri di Mesir. Demonstrasi ini bertujuan untuk memecahkan kepungan Kudeta kepada Rakyat Mesir.

5. Sekarang sedang berlaku penangkapan besar-besaran ke atas pemimpin penentang Kudeta di seluruh Mesir sebelum berlakunya demonstrasi mega di Kaherah tengahari ini.

6. Kementerian Dalam Negeri Mesir telah menangkap beberapa orang waris mayat syuhada' (yang datang menuntut jenazah) di Masjid Iman, Makram Abid dan enggan menyerahkan jenazah tersebut kepada mereka.

7. Telah diisytiharkan 1071 syuhada' yang telah dikenalpasti nama mereka dalam tragedi pembunuhan di Rabiatul Adawiyah

Sumber : FJP

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...