31 Mei 2013

TERHANGAT ! PENYERANG PENGAWAL PERIBADI TUANKU ANNUAR TELAH DITANGKAP.

The arrested group arrive on Phuket today for questioning

.A security camera still of one of the alleged Phuket resort attackers

30 mei - Phuket  lima  Penyerang telah ditangkap


Seorang lelaki telah ditangkap di Sadao, Songkhla, petang ini, Komander Polis Phuket berkata. Beliau berkata lelaki yang telah mencuri satu pasport, satu kad ID Malaysia, satu iPhone5, 14,660 baht dan RM640 ringit secara tunai. Ia dipercaya pelancong Malaysia telah meninggalkan Phuket untuk pulang ke Malaysia .

 Dua daripada empat lelaki telah ditangkap kerana membelasah pengawal peribadi diraja Kedah  di sebuah resort Phuket  dan sedang dibawa kembali ke Phuket.


Salah seorang dari lelaki ditahan di sempadan Thai-Malaysia di Sadao dan lain-lain telah ditangkap di Wilayah Trang .Polis telah menamakan mereka sebagai Prakong Lisopa, 31, dan Sakorn Sisopa, 30 dan tiga rakyat Malaysia.


Komander Polis Phuket, Mejar Jeneral Chote Chawanwiwat, berkata kedua-dua lelaki  sedang dibawa ke Phuket adalah rakyat Malaysia.


Versi lengkap apa yang berlaku dan motif serangan itu mungkin diketahui apabila orang-orang yang ditangkap disoal siasat  petang ini.


Apa yang diketahui ialah bahawa empat lelaki terkejut dengan  pengawal peribadi kepada Pengerusi Majlis Negeri Kedah Pemangku Raja. Lelaki itu dipukul dengan teruk kerana beliau melawan untuk mengelakkan penyerang dari mengikat dia.


Serangan di Millennium Resort di Patong telah mengganggu percutian peribadi yang dinikmati oleh Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah, saudara Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah.


Ia tidak jelas pada peringkat ini sama ada pukulan itu datang kerana masalah yang berkaitan dengan pengawal atau Tunku menjadi sasaran serangan. Dia dan rombongannya telah menempah kira-kira 10 bilik di resort tersebut.


Suspek yang dituduh memecah masuk ke dalam bilik lelaki di Millennium Resort Patong Hotel dan menyerang beliau. Mereka sudah menghadapi tuduhan rompakan, tetapi sumber polis berkata, penyiasat masih belum selesai terhadap kes ini. 


Kisah yang telah muncul setakat ini adalah bahawa seorang lelaki Malaysia yang dibayar dan seorang lagi rakyat Malaysia dan isteri beliau dari Thailand untuk mengatur serangan awal minggu ini di Resort Millennium di Patong.


Polis masih memburu lelaki Malaysia yang didakwa membiayai operasi dan dua lelaki Malaysia yang lain yang mengambil bahagian.



Sumber Berita

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...