14 Februari 2013

Panas ! Tahun Ular Yang Malang Bagi BN...?


PRU13: Ubah tiga peristiwa memalukan Najib


 Mampukah Malaysia melalui peralihan kuasa yang aman dengan Pakatan Rakyat menggantikan Barisan Nasional sebagai kerajaan Malaysia yang baru di Putrajaya pada PRU13?

Demikian persoalan yang dilontarkan Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang berhubung pengiraan detik 56 hari menuju PRU13.

Beliau berkata, sekiranya dapat dicapai dalam PRU13, maka ia akan mengubah aib Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di dalam kemelut Psy dan Gangnam Style yang menjadi rahmat kepada negara.

Ini, ujarnya membolehkan Malaysia membuka halaman baru untuk mencapai Merdeka Kedua yang mana rakyat Malaysia mampu berdiri sama tinggi dan bukannya bersaing sesama sendiri tetapi dengan negara-negara lain dalam dunia.

Katanya, kemunculan Psy dan Gangnam Style pada pesta Tahun Baru Cina Barisan Nasional di Pulau Pinang sepatutnya menjadi hiburan dan rampasan kuasa politik di dalam sejarah negara sehingga Najib, Umno dan Barisan Nasional mendapat majoriti dua pertiga parlimen tetapi telah bertukar menjadi kemusnahan besar politik dan perhubungan awam.

Tambahnya, tiga aib besar yang menimpa Najib dan Umno BN dan yang lebih buruk lagi turut memalukan negara, iaitu:

- Video satu minit “tiga Ya untuk Psy dan tiga Tidak untuk BN” yang pantas tersebar selepas kemeriahan di Sekolah Han Chiang ditonton hampir setengah juta di You Tube daripada banyak laman sejak Isnin.


- Video lima minit “Psy tiada, Najib/BN merah muka ketika acara menggaul yee sang”, video kedua tentang kemunculan Psy di pesta Tahun Baru Cina BN di Pulau Pinang yang pantas tersebar, memaparkan Perdana Menteri, mantan Perdana Menteri Tun Abdullah dan menteri kabinet menunggu bintang Korea itu selama lima minit untuk menyertai mereka dan tersipu-sipu meninggalkan pentas tanpa menggaul yee sang apabila Psy menolak.

 Ini merupakan kejadian yang merosakkan maruah negara dan memalukan semua rakyat Malaysia tidak kira PR atau BN – yang mana Perdana Menteri dan mantan Perdana Menteri terpaksa mengorbankan maruah negara demi kehangatan K-pop Korea.

- Psy menolak untuk mempersembahkan “Gangnam 1Malaysia Style”. Najib telah mengumumkan di atas pentas selepas kerosakan “3 Ya untuk Psy dan 3 Tidak untuk BN” berkenaan “persembahan menarik” Psy, mengisytiharkan“(Psy) is ready for us and he will show you the proper Gangnam Style…and I am told he has a surprise for you – the Gangnam 1Malaysia Style” tetapi Psy tidak mempersembahkan kejutan “Gangnam 1Malaysia Style” menghancurkan harapan Najib dan peluang pemimpin BN seperti Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen untuk menari “Gangnam 1Malaysia Style” dengan bintang pop Korea Selatan itu di Pulau Pinang.


Hari ini Teng berhempas pulas mencari alasan menutup kegagalan Acara CNY - dakwa ada cubaan ancam nyawa Psy


GEORGETOWN: Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow berkata terdapat satu cubaan ancaman terhadap nyawa artis sensasi Korea Selatan, Psy, yang menjadi sebab mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak diminta meninggalkan pentas lebih awal selepas acara menggaul yee sang di majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina BN di Kolej Han Chiang Isnin lalu.

Beliau berkata pihaknya telah dimaklumkan oleh pihak polis yang mereka menerima maklumat terdapat cubaan ancaman terhadap nyawa Psy dan itulah sebabnya mengapa orang ramai di tempatkan agak jauh dari pentas.

Pihak polis juga, tambahnya, terpaksa membuat beberapa pertimbangan segera dan memberitahu pihaknya supaya meminta Najib segera turun dari pentas selepas acara menggaul yee sang, jelas Teng selepas menghadiri rumah terbuka Tahun Cina Gerakan di Jelutong hari ini.

Teng berkata adalah tidak benar terdapat cubaan ancaman terhadap nyawa Najib, seperti yang dilaporkan oleh Sinchew Daily, sambil menambah beliau telah "disalah petik".

Setiausaha Agung Gerakan itu cuba menjelaskan mengapa Psy, atau Park Jae-sang, tidak menyertai acara menggaul yee sang bersama Najib dan pemimpin BN di atas pentas.

Beliau menafikan dakwaan bahawa Psy enggan bersama Najib, sambil menambah bahawa apa yang berlaku pada hari - di mana pemimpin BN kelihatan keliru dan tidak teratur di atas pentas - dengan pengacara merayu kepada Psy untuk menyertai acara tersebut.

Sebenarnya, tegas Teng, berlaku beberapa masalah teknikal dan peranan pengacara sepatutnya hanya memperkenalkan Psy dan bukan memanggil artis tersebut naik ke pentas.

"Dia (pengacara) kemudian memberitahu saya yang dia mendapat arahan dari seseorang lain untuk berbuat demikian," katanya.



Polis kata tiada laporan ancaman ke atas Psy

GEORGE TOWN, 14 Feb – Pihak polis tidak menerima sebarang laporan ancaman ke atas bintang dari Korea Selatan Psy pada Isnin lalu, kata ketua Jabatan Siasatan Jenayah SAC Mazlan Kesah.

"Saya tidak tahu sebarang ancaman keatas Psy atau sesiapapun.

"Ini adalah kali pertama saya dengar ini tapi mungkin ianya dikendalikan oleh Bukit Aman," kata The Malaysian Insider hari ini.

SAC Mazlan berkata sepanjang sambutan Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional berjalan dengan lancar tanpa sebarang kejadiann tidak diingini walaupun ramai orang menghadirinya.

"Terdapat ramai orang pada hari itu, jadi kami terpaksa ketatkan kawalan keselamatan untuk memastikan keadaan selamat terhadap penyanyi tersebut dan juga Perdana Menteri," tambah beliau.

Beliau berkata mungkin perkara tersebut adalah punca utama pihak polis terpaksa mengawal kawasan sekitar pentas pada hari itu.

Kenyataan beliau merujuk kepada komen daripada komen BN Teng Chang Yeow bahawa terdapat cubaan ancaman keatas diri penyanyi daripada Korea tersebut hingga memaksa Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak meninggalkan pentas sebelum artis tersebut tampil membuat persembahan.

"Setakat yang tahu, tiada sebarang ancaman keatas Psy atau sesiapapun pada hari tersebut dan semuanya aman," ujar beliau lagi.

Awal hari ini, Teng berkata terdapat satu cubaan ancaman terhadap nyawa artis sensasi K-pop tersebut sebelum tiba di sini.

Teng menafikan spekulasi mengatakan Najib meninggalkan pentas selepas Psy tidak tampil keatas pentas semasa dijemput menggaul yee sang bersama pemimpin BN tempoh hari.

Beliau berkata acara menggaul yee sang bukan sebahagian program Psy dan terdapat salah faham apabila pengacara majlis tidak mengikut aturcara yang ditetapkan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya sedih keran (pang)psy kera dari korea MENHINA PM MALAYSIA. Saya tak nampak Najib, Saya lihata dari segi JAWATAN BUKAN ORANGNYA, KALAULAH PM KETIKA ITU DARI PR macamana rasa kita......
(pang)psy kera dari korea tu tak kenal pun NAJIB tapi dia tahu majlis itu disempurna resmikan oleh PM Malaysia. Tapi gagal menghormati pemimpin utama Malaysia, YANG BANGANGNYA ADA MANUSIA PEMIMPIN DARI GERAKAN YANG CUBA MEMPERTAHANKAN (pang)psy kera dari korea ini dengan dolak dalik konon keselamatan (pang)psy kera dari korea diancam...... KAN NEGARA KITA PALING SELAMAT?????

SESIAPA PUN JANGAN MENGAK BENANG BASAH.... (pang)psy kera dari korea MEMANG KURANG AJAR

Mana semangat ketuanan Malaysia mu........


Tokwan Perak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...