07 Disember 2012

Panas ! Hydro Tasmania tarik Diri dari Projek SCORE kerana unsur RASUAH !!!


Menarik Diri! – Hydro Tasmania Akan MENINGGALKAN Sarawak EKSKLUSIF!




Roy Adair mengesahkan bahawa syarikatnya tetap menarik diri dari Sarawak

Sarawak Report semalam difahamkan bahawa para pejuang kempen kini boleh meraikan kemenangan selepas ketua eksekutif Hydro Tasmania, Roy Adair, mengumumkan bahawa syarikatnya akan menarik diri dan menghentikan semua penglibatan mereka dalam rancangan pembinaan empangan-empangan berskala besar di bawah kerajaan BN pimpinan Abdul Taib Mahmud.

Roy Adair, yang suatu ketika amat gembira dengan usahasama antara syarikatnya dan Sarawak Energy Berhad (SEB) berkenaan pembinaan 50 buah empangan untuk ‘perindustrian’ SCORE cetusan idea gila Taib Mahmud, telah menjelaskan bahawa tiada seorangpun dari kalangan kakitangan mereka akan tinggal dan terlibat dalam mana-mana projek sehingga menjelang akhir tahun 2013.

Ikrar Hydro Tasmania itu dibuat dalam suatu mesyuarat bersama para pejuang pertubuhan Save Rivers dari Sarawak yang diadakan di Launceston, Tasmania pada hari Isnin minggu ini.


Ketua Eksekutif itu telah mengesahkan, bahawa semua kecuali empat orang pengurus kanan mereka yang telah dipinjamkan kepada projek hydro-elektrik di Sarawak akan ditarik balik menjelang akhir tahun ini dan bahawa empat orang dari mereka itu harus menyelesaikan kesemua baki tugas dan tanggungjawab berkontrak mereka.


Delegasi Save Rivers Peter Kallang dan Ketua Kaum dari Baram James Nurang Usang bersama MP dari Parti Green, dan pengacara Radio Free Sarawak Peter John Jaban

Kenyataan itu merupakan penarikan diri secara besar-besaran dari peranan mereka seperti yang diumumkan oleh Roy Adair, semasa dia ditemubual oleh stesen TV Dateline dari Australia pada awal tahun ini. Sewaktu ditemubual itu, Roy Adair telah melahirkan rasa gembiranya terhadap penglibatan syarikatnya yang bekerjasama dalam rancangan pembinaan empangan-empangan Taib Mahmud untuk membanjirkan kehidupan puluhan ribu orang penduduk orang pribumi Sarawak.

Lihat Seterusnya Sini

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...