12 Disember 2012

HOT ! Antara Dua Datuk Nie...Mana Hangpa Sempati..!!

 Pakatan Rakyat Bantu Yahya Sulong!

Admin baru google betul ke pelawak veteran nie dapat pangkat datuk yang sultan bagitu,rupanya benar hangpa tengok sini.  Yang musykil mana persatuan Datuk atau Dato' yang biasanya kaya raya takkan ada main kasta-kasta....hangpa malu nak bantu kut....


Setelah penderitaan pelawak dan artis veteran tanah air, Yahya Sulong disiarkan di media cetak dan elektronik termasuk media sosial, Pakatan Rakyat pantas menghulurkan bantuan bagi meringankan beban beliau dan isterinya, Alisah Ali.

Menurut ahli parlimen Batu, Tian Chua menerusi laman sosial bergambar yang semakin popular, Instagram, tunggakan sewa rumah berjumlah RM868 diselesaikan dengan menghulur sendiri wang yang diperlukan keluarga ini.

Selain Tian, ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad turut berjanji akan meminta Kerajaan Selangor membantu menyelesaikan segala permasalahan Yahya sekeluarga.



Tian yang menziarahi Yahya dan isterinya di kediaman mereka di Flat Sri Perak, Bandar Baru Sentul dalam parlimen Batu semalam memberitahu, Pejabat ahli parlimen Batu akan menyelesaikan tunggakan tersebut sambil Wanita KEADILAN melalui Biro Kebajikan Artis yang diketuai penyanyi tanah air, Dayangku Intan akan meminta kerjasama Baitulmal Wilayah Persekutuan membuat tindakan susulan selepas kejadian yang menimpa pelawak veteran yang sedang uzur itu.

Dayangku Intan sempat membalas mesej Tian dengan mengucapkan terima kasih atas bantuan segera yang disalurkan melalui pejabatnya sebelum notis mengosongkan rumah yang diterima Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dilaksanakan dalam tempoh terdekat.

Malam tadi, saya mengulas isu yang berkaitan dengan Yahya dan bagaimana Yayasan Artis 1Malaysia (YAT1M) yang dilancar perdana menteri rejim Zionis Umno, Najib Altantuya gagal menyelesaikan kesusahan yang dialami Yahya termasuk persoalan ke mana dana RM2 juta yang dijanjikan persiden Umno itu disalurkan.


Datuk kat bawah neh sekarang dah dapat datuk oke. Datuk-datuk gelaran dia. Satu datuk sebab dia dah tua, satu datuk sebab gelaran dan pangkat ;



Tahniah diucapkan.

Bukan senang nak dapat datuk oke. Bagi kebanyakkan orang.. ada yang kena beli, ada yang dapat atas usaha sendiri, ada yang dapat atas jaringan.. yang neh special sikit.. dapat sebab menangis. Janji dapat dari tak dapat2 macam aku.. betul tak datuk?


2 ulasan:

Awanama berkata...

yg menangis tu Datuk auta...hahahah

JAMILKUCING berkata...

Salam yang bewah tu Datuk Haramjadah , yg bagi tu entah entah H j h jugak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...