09 Mac 2015

NAJIB PANAS PUNGKUQ BAKAL DIDAKWA?


Cukup bukti untuk dakwa Jho Low, Najib dan Shahrol, kata PKR



Satu laporan polis terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, ahli perniagaan Low Taek Jho dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi akan dibuat esok, kata Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli. 

Pendedahan yang dibuat laman web Sarawak Report berhubung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) memberikan cukup bukti bagi ahli perniagaan Low Taek Jho dan bekas ketua pegawai eksekutif (CEO) 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi didakwa mengikut 2 undang-undang, kata PKR hari ini.

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selaku pengerusi lembaga penasihat 1MDB juga dianggap bertanggungjawab dan beliau akan membuat laporan polis terhadap ketiga-tiga mereka esok.

"Bukti setakat ini menunjukkan Low dan Shahrol boleh disiasat dan didakwa bagi sekurang-kurangnya 2 kesalahan iaitu melanggar Akta Pengubahan Wang Haram dan pecah amanah.

"Oleh itu, saya menggesa supaya mereka segera disiasat dan didakwa.

BACA SINI PENDEDAHAN TERSEBUT.



"Saya sendiri akan membuat satu laporan polis terhadap Low, Shahrol dan Najib pada hari esok 10 Mac, 2015 jam 3 petang di IPD Dang Wangi supaya kes ini dapat disiasat segera dengan bukti yang jelas," katanya dalam satu kenyataan hari ini. – 9 Mac, 2015.

- See more at:SUMBER

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...