17 April 2014

MP LANGKAWI TUNJUK BANGANG...HINA KEMATIAN KARPAL SINGH !!!


MP Langkawi nie suka sangat ke bila Karpal Singh mati..???

Gambar jenazah Karpal Singh dan keratan akhbar berkait dengan mendiang disiarkan di akaun Facebook Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad.



Ahli Parlimen BN Langkawi hina gambar mayat Karpal Singh

Gambar jenazah Karpal Singh dan keratan akhbar berkait dengan mendiang disiarkan di akaun Facebook Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad.Tatkala ahli-ahli politik daripada kerajaan dan pembangkang bersedih dengan kematian bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh, Ahli Parlimen Langkawi, 

Datuk Nawawi Ahmad menghina mayat pemimpin veteran pembangkang itu di laman Facebooknya.
Sambil memuatkan gambar mayat Karpal dan menyiarkan keratan akhbar penentangan pemimpin itu terhadap hukum hudud, Nawawi mengeluarkan kenyataan yang memperlekehkan pemimpin itu.
"Siapa nak sambut cabaran Karpal Singh? Sila bagi nama he he," tulis Nawawi di akaun Facebook ‘Dato Ir Nawawi Ahmad’ merujuk kepada keratan akhbar bertajuk "Mahu wujudkan negara Islam langkah mayat kami dulu - Karpal Singh".

Bekas Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dalam reaksinya terhadap sesetengah pihak yang tidak menghormati jenazah Karpal meminta semua pihak menunjukkan nilai baik Islam dengan menghormati seseorang yang sudah meninggal dunia.
 Mentang2 dilantik pengerusi KTM ....buat promosi pulak......


Sedikit pesanan dari Dr MAZA



Imam Muda Asyraf Mengenang Pemergian Karpal Singh.

Orang2 yang beramal dengan ilmu agama yang dia belajar neh berbeza sikit dengan orang2 yang hanya pandai belajar dan belajar dan belajar tapi amalan satusen pun tak buat. Hanya pandai sembang kencang je la.

Haha..

Satgi aku kena sound la neh.


Gambar lama. Kenang-kenangan.

Sejurus kematian Karpal Singh diumumkan imam muda Asyraf memuatkan gambar di atas. Mungkin sebagai tanda ingatan yang Karpal Singh antara yang meraikan kemenangan imam muda Asyraf dalam program imam muda anjuran Astro.

Itu juga mungkin sebagai tanda, tidakla Karpal Singh membenci umat Islam dan menolak pula amalan2 yang dianjurkan oleh Islam ke atas umatnya. Tapi penentangan dia tentang hudud adalah perkara yang benar dan kita tak boleh nak nafikan akan hal tersebut. Penentangan dia terhadap hudud adalah bersifat mutlak. Maksudnya bukan dia kira kerajaan itu adil atau tidak, dia just tolak hudud by hook or by crook. Masa dia hidup boleh la kita berhujah bagai kenapa pemikiran itu salah. Tetapi bila dia dah tiada, tak perlu la kita nak menghina dan mempertikaikan pendirian dia. Apa kita rasa bangga ke berhujah dengan orang yang sudah tiada? Kita rasa kita pegang kemenangan sebab berlawan dengan orang yang dah meninggal dunia?

Read more: sumber

10 ulasan:

Awanama berkata...

Inilah species seorang pemimpin yang tak beriman dan berilmu, mempermainkan kematian dan kesidhan sesorang bukanlah cara Islam.

HEY NAWAWI & ZUL KATAK KAMU BERDUA HIPOKRAT dalam bahasa lembut MUNAFIQ DALAM ISTILAH UGAMA..... parti anutan kamu menetang hudud.... Ia lebih dahsyat dari mendiang Karpal yang bukan Islam.

TAHUKAH KAMU RASULALLAH S.A.W BERDIRI MENGHORMATI JENAZAH SEORANG YAHUDI YANG BELEPAS DIHADAPAN BAGINDA ?????

Bodoh dan tak berilmu punya spesis mangkok ayun.

Tokwan Perak

Awanama berkata...

Betul2 kalau Allah no tunjuk nnti puak2 tu pulak yg Allah beri peringatan DLM bentuk yg sama atau main tpi hukum Dari Allah sapa yg tolak Hudud akan tunggu giliran. Karpal Singh x kira la psal dia x belajar Islam.Ni yg kata Islam tunggu azab dari Allah

GEBU berkata...

Inilah dia Ir yang tak berteraskan Islam. Pandai tapi tak cerdik dan tak berilmu... tepat sekali perkataan munafik ditujukan untuk kamu; inilah padahnya bila pakai songkok tinggi. Orang ISLAM menjadi KAFIR bila ia menolak hukum ALLAH. Sedarlah hai manusia bahawa kamu itu dijadikan oleh Allah SWT dan sewajibnya kamu patuh kepada hukumnya dan bukan patuh kepada hokum manusia.

Johan berkata...

Mati di negeri Perak. Teringat kata katanya "Sultan Perak patut diseret ke Mahkamah" apabila Sultan perkenan MB baru menggantikan Nizar.

Awanama berkata...

Ir bangang ni pernahkah bekerja denagn KKR/ JKR, malu aku Ir sebangang ini. Aku di JKR lama juga 83-96.

Tak ada naluri manusia dan Islam langsung.... Inilah ALLAH sifat manusia lebih teruk dari binatang ternakan jika 'akal dan lidah tak diguna dengan baik......

megat panjialam berkata...

MP Langkawi adalah Pengerusi KTMB. Beliau mungkin bergurau atas kapasiti beliau sebagai Pengerusi KTMB, menyeru rakyat lebih baik naik keretapi. Namun,unit amal pas ucap al fatihah, perginya seorang syuhadah ni apa cerita. Siapa unit anal pas nk jatuhkan seseorang kafir tu syuhadah, sdgkan orang islam sendiri belum tentu syuhadah."Unit amal menyeru seluruh umat islam menyedekahkan al fatihah ke atas mendia YB Karpal singh. semoga rohnya ditempatkan di kalangan para syuhadah. Apa gila ke bodoh bingai sangat2 ni.

Awanama berkata...

Baru saja bekas mufti menegur pasal bahasa melambangkan islam tapi bila komen lain terlupa pula. Jangan pergunakan agama jika tiada sopan santun dalam bahasa. itu cakap bukan orang islam.

Unknown berkata...


as wr wb,,,,,,!!!!!!
dl saya selalu kalah dalam bermainan TOTO SGP/HK,
barang berharga di rumah sdh saya jual semuanya, surat2/sertipikat rumah saya
masukkan di BANK BRI,
bahkan saya sdh minta bantuan para normal pt, hasilnya nihil suatu hari saya bertemu
teman yg sama seperti saya PECINTA TOGEL jg & menberitahu saya kalau MBAH DEWA
bisa menbantu saya untuk melunasi hutang2 saya dalam bermain TOTO SGP/HK,
dan saya hub MBAH DEWA no 082-315-999-679 saya diberikan petunjuk
oleh MBAH DEWA menjadi member beliu
dan di kirim ANGKA RITUAL/GOIB SUPER JITU 4D terbukti tembus/jebol 100%
saya sangat berterimah kasih atas bantuanya MBAH DEWA yg tlah membebaskan
saya dr hutang-piutang saya, dan tak lupa jg saya mengujapkan puji syukur
kepada yg MAHA KUASA atas rezki yg di berikan kepada saya terimma kasih TUHAN,,
inilah kisah nyata hidup saya apakah anda ingin mengubah
nasib anda seperti saya,,,???
hub MBAH DEWA 082-315-999-679 insyah allah anda tdk akan kecewa,
ini bukan hanya sebuah cerita
tp, bukti & faktalah yg berbica,,,,,terima kasih,,,,,,,roomnya
ANDAH KURANG YAKING KLIK AJA DISINI!

Awanama berkata...

Islam mengajar kita berbuat baik dgn sesiapa pun.. Tak perlu kita mencari salah org sdgkn kita tahu Allah yg akn bg blasan sma ada di dunia mhupun akhrat kelak. Kalau kita islam kenapa harus kita perlekeh kan qada' dan qadar Allah? Masg masg ada amaln yg di ctat.. Jawatn hebat mane pn kt dunia tak menjamin syurga Allah.. Jagalah diri sendiri. Smua yg blaku ada hkmah.

Awanama berkata...

Saya penduduk Langkawi amat malu mempunyai MP yang tak berilmu ni. Disgusting & despicable ! Esok-esok dia mati belum tentu dapat state funeral ! Your disrespectful manner
brought shame to all of us Muslims !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...