23 Januari 2014

TERPANAS ! MUKRIZ BAKAL DIPANCUNG DULU DARI KEDUDUKAN MB...?



Berikutan teguran mukriz BN akan kalah pada pru14.....sebelum ini Mukhriz membuat kenyataan sekiranya kerajaan Umno BN terus mengamalkan dasar yang tidak popular, mereka bakal menyaksikan parti itu rebah.

Kemarahan rakyat sudah tiada boleh dibendung lagi berikutan kenaikan harga barang ini jelas apabila isu kankung najib bermula....isu kankung juga menengelamkan isu Kalimah. Kemarahan rakyat diluahkan di media sosial yang menjadi trending hingga dilaporkan di BBC......


Memang sah kepimpinan Najib tidak boleh ditegur..........tambahan Tun Daim dan Tun M telah mengkritik dasar Najib yang tidak melakukan sesuatu seperti saranan mereka agar kerajaan najib agar berjimat  dengan tidak mengurangkan subsidi yang menjadi punca utama kenaikan harga barang. 

Dengan teguran Kem Tun ini kedudukan Mukriz tidak selamat lagi kem najib mesti mencari jalan untuk memancung  mukriz depan-depan.......dalam haraki politik beliau....

Umno minta Mukhriz tegur parti ikut saluran betul, kata Ku Nan




Kata Tengku Seri Adnan Mansur, Mukhriz seharusnya menggunakan saluran yang betul dalam menyatakan pandangan, kerana tindakannya itu menjejaskan nama parti. 

Tengku Seri Adnan Mansur hari ini berkata Umno sudah memberi teguran kepada Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir supaya menggunakan saluran yang betul dalam menyatakan pandangan, dan bukannya secara terbuka.

Setiausaha Agung Umong itu berkata, Mukhriz seharusnya menggunakan pendekatan perbincangan dalaman bersama pimpinan tertinggi kerajaan terlebih dahulu, kerana tindakannya itu menjejaskan nama parti.

"Itu yang kita persoalkan, beliau boleh berjumpa sendiri presiden pimpinan kerajaan kita, dengan adanya mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno, tidak ada masalah untuk hadir dan berbincang.


"Saya sendiri bercakap dengan beliau (Mukhriz), menasihatinya agar menggunakan saluran yang betul dalam parti sendiri daripada membuat kenyataan terbuka begitu," katanya dalam satu sidang media selepas menyerahkan surat tawaran kepada pemohon sewa perumahan Awam di Bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Ahad lalu, Mukhriz membuat kenyataan sekiranya kerajaan Umno BN terus mengamalkan dasar yang tidak popular, mereka bakal menyaksikan parti itu rebah.

Mukhriz merupakan anak kepada bekas perdana menteri paling lama berkhidmat, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...