02 September 2013

KEDAH SEKAT AIR : KOORDINATOR BB KEMPEN UMNO TIBAI KERAJAAN KEDAH DAN UMNO P. PINANG

Kedah cadang sekat air, mana Umno P Pinang



GEORGETOWN: "Di manakah Umno Pulau Pinang apabila kepimpinan Kerajaan Negeri Kedah berhasrat menyekat sumber air mentah ke negeri ini?

“Bagaimana pendirian parti itu apabila dicabar sedemikian rupa," kata Koordinator Badan Bertindak Kempen Umno Jangan Politikan Air Pulau Pinang, Zolkifly Md Lazim pada sidang media, kelmarin.


Isu itu timbul apabila Adun Bakar Bata, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah mencadangkan agar kerajaan Kedah menyekat laluan air ke Pulau Pinang pada sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Kedah, baru-baru ini kerana rakyat negeri ini menolak BN pada PRU13 lalu.

Zolkifly berkata, cadangan menyekat sumber air mentah itu adalah sesuatu yang bertentangan dengan maksud kemanusiaan dan semangat Malaysia.

"Mungkin beliau sendiri keliru bahawa di Pulau Pinang juga ada rakyat Malaysia termasuk rakyat Negeri Kedah," katanya kesal.


Sementara itu, Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Abdul Halim Saleh berkata, Ahmad Bashah tidak sewajarnya mengeluarkan kenyataan seumpama itu kerana ia akan memakan diri sekaligus merosakkan nama partinya sendiri.

Itulah. sambungnya muka sebenar Umno yang dikatakan memperjuangkan rakyat menerusi slogan ‘rakyat didahulukan’.

"Sebagai orang veteran dalam politik beliau seharusnya bijak memilik isu bukan ikut sentimen kenegerian," katanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...