22 Februari 2011

Gugur anggota: PKR tuntut FMT perbetul laporan


PKR hari ini menuntut sebuah portal berita supaya memperbetulkan satu laporan berhubung sejumlah anggota parti itu yang didakwa akan digugurkan.

Tuntutan itu dibuat oleh pengerusi jawatankuasa audit parti itu Nik Mahmood Nik Hassan melalui satu kenyataan hari ini.Nik Mahmood berkata beliau tidak dihubungi oleh laman Free Malaysia Today walau dinamakan dalam laporan berkenaan.Dakwaan itu diterbitkan dalam laporan portal itu pada hari Ahad lalu

Kenyataan beliau itu dibacakan dalam satu sidang media di ibu pejabat parti hari ini oleh pengarah penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty.

Laporan portal itu antara lainnya mendakwa tujuh ahli parlimen PKR gagal dalam audit yang dijalankan parti itu, antaranya disebabkan prestasi yang lemah.

Nik Mahmood menjelaskan bahawa audit berkenaan dijalankan bagi menilai pendapat umum berhubung prestasi parti di kawasan tertentu
"Kami meneliti fungsi pusat khidmat, perjalanan program dan interaksi antara wakil rakyat, organisasi parti, badan bukan kerajaan dan masyarakat umum.

"Tiada seorang pun daripada ahli parlimen yang dinamakan dalam laporan FMT diaudit oleh jawatankuasa saya.

"Jelas sekali laporan FMT (Free Malaysia Today) adalah mengelirukan dan tidak berasas," kata Nik Mahmood lagi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...