24 Mac 2009

Dalam Suka Ada Duka
oleh:

Sms bertalu-talu. Harakah digantung! Apa nak buat? Aduhai…saya bukannya Ketua Pengarang Harakah. Setahu saya, Cikgu Pa dahulu yang memegang permit Harakah. Tanyalah kepada Cikgu Pa. Tidak pun, Sms dan telefonlah Sdr Lutfi. Lutfikan Pengarang Harakah.
“Ini buah tangan pertama Najib.” Balas saya kepada banyak-banyak Sms tersebut.
Ya…apabila membaca tulisan Lutfi, saya sependapat 100%. Inilah kekejaman kebebasan media terlampau yang pernah dihadapkan kepada Harakah. Sungguh pun hayat perkhidmatan saya bersama Harakah tidak lama, tetapi hakikatnya akhbar berkenaan amat ‘menyengat’ kepada masyarakat.

Saya pernah suatu ketika dahulu, bersama-sama Sdr Azmi yang kini ditugaskan ke Harakah Terengganu, membuat liputan dan mewakili Harakah ke mana-mana persidangan media. Nak tahu, kami wakil Harakah amat dipandang mulia oleh wartawan media lain. Waktu solat, kami dikehadapankan sebagai imam.
“Harakah Islamik…” Kata mereka.
Apakah jadahnya maka arahan undur 100 tapak ke belakang itu dikeluarkan? Kerja siapa? Saya optimis, ini kerja Najib Toya. Saya ulangi, saya yakin…amat yakin, ini kerja buat Najib Toya.
Najib Toya ini memang manusia paling tak guna selepas Mahathir yang saya pernah jumpa. Jika Mahathir perosak institusi kehakiman negara; Najib Toya pula perosak keamanan rakyat. Sejahat-jahat Mahathir, dia tidak pernah dikaitkan dengan insiden ‘pembunuhan.’ Tapi Najib, awal-awal lagi bau badannya penuh dengan hamis peluh gadis ‘Monggolia’.
Najib Toya ini membawa petaka besar kepada Malaysia. Inilah adalah langkah awal yang saya yakini, kelak jika si haprak ini menduduki kerusi PM, makin banyak petaka akan dibawa. Sebab itulah, saya menegaskan apakah tindakan PR?

Namun, dalam kesedihan kerana mengenangkan Harakah dan juga Suara KeAdilan yang dipancung dan dikembirikan, hati saya berbalut kelegaan apabila YB Nizar diumum secara rasmi menjadi calon Parlimen Bukit Gantang.
“Alhamdulillah…”
Sedari awal, saya meletakkan calon sebagai favourite candidate saya, mengatasi yang lain. Apabila orang bertanya, jawab saya “Nizar.”
Nizar tak perlu diperkenalkan lagi. Wibawanya mengatasi sesiapa sahaja dari PAS di Perak hari ini. Saya yakin, insya-Allah…Nizar akan menang penuh kejayaan nanti.
Amin

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...