09 Jun 2009

UMNO MELUTUT???

Akhirnya UMNO Melutut Kepada PAS ?


Selama ini pemimpin Umno memandang rendah-hina terhadap Parti Islam Se-Malaysia. Ceramah dan kenyataan media oleh pemimpin Umno sebelum ini begitu mempersendakan PAS. tetapi bila Presiden PAS melaungkan 'Kerajaan Perpaduan' Datuk Seri najib Tun Razak terus menyahutnya.Johor Daily memandang dua aspek terhapad tindakan Umno yang 'menyembah' PAS kali ini.

1. Menurangkan ketegangan dikalangan akar-umbi Umno yang begitu marahkankan Najib diatas beberapa kekalahan Pilihanraya Kecil.

2. Memecah-belahkan Pakatan Rakyat termasuk golongan extrimis PAS itu sendiri.Apapun tanggapan marhaen, ia memperlihat maruah Umno kian pudar. Krebiliti pemimpin tertinggi Umno memperlihatkan parti mereka sudah hilang taring sehingga sanggup berkerjasama dengan musuh paling utamanya sebelum ini. Umno sudah hilang 'gah'nya.


Muktamar ke-55 yang berakhir semalam. Ia boleh diibaratkan Umno dan Utusan Malaysia bagaikan terpaksa melutut agar PAS menjayakan Kerajaan Perpaduan dengan segera , cadangan dari Presiden PAS iaitu Datuk Seri Abdul Hadi Awang . Umno tahu tiada gunaanya menentang PAS lagi kerana Umno tahu masadepan partinya sudah diambang kehanc

Penyokong akar-umbinya sudah mula memilih PAS dan PKR.Pemimpin atas mereka terpaksa bermalam dirumah penoroka Felda dan penduduk kampung bagi mengaburi mata rakyat Malaysia lagi. Najib percaya tindakan Ahmad Maslan tidak dapat membantu Umno. Dengan mengambil PAS sebagai sahabat sahaja dapat membantu menutup kes Altantuya dan pembelian kapal salam.Adakah ini hanya helah PAS , ataupun Hj. Hadi iklas ingin bersama membentuk kerajaan bersamaUmno.

Johor Daily beranggapan hanya Hj. Hadi yang mengetahui apa yang tersirat dengan laungan 'Kerajaan Perpaduan' ini.Tidak kelihatan PAS ingin memporbodohkan Umno dalam laungan 'Kerajaan Perpaduan'. Cuma Umno perlu melutut meminta maaf atas segala salah-silapnya . Najib mengerti Umno itu pasti rebah dan hancur jika berterusn menyerang PAS kerana parti itu mempunya jentera terkuatnya kini. Mungkin ini salah satu cara Najib menikam parti lawannya.

dari : http://johordaily.blogspot.com

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...