25 Jun 2009

REFORMIS ANDALAH HERO.. SEBENARNYA.

Reformis : Tiada mula, tiada akhirnya

Komen di hantar oleh Anon ...Disetiap perubahan bermula dengan reformis, orang yang membenci reformis atau dengan pelbagai andaian mereka, mereka sebenar tidak faham.Reformis dilabel itu dan ini, tidak mengapa, reformis dilabel pencari projek tidak mengapa. Tetapi bila musim pilihanraya yang nampak muka, muka reformis juga diharapkan kenapa?.Apa perlunya projek?

Apa kesan projek diperolehi oleh bukan yang pro PR? Yang jadi bila mereka dapat projek zaman PR mereka akan sabotaj, mereka akan menguatkan kubu, dan kembali menyerang kita. Apa salahnya menyerahkan projek kepada yang layak. Kenapa mereka yang layak, bila dilabel pro PR ditolak?. Tahukah nasib mereka ini zaman UMNO /BN? Sekarang ini ada penyokong PR yang sudah gulung tikar, zaman BN dapat juga mereka kerja walau berbagi dengan yang lain. Tetapi zaman PR langsung tak boleh cari makan.Yang tidak pernah buat kerja cari kerja jangan cakaplah. Saya pembangkang dulu lebih senang cari kerja dari kerajaan UMNO BN dari cari kerja zaman PR.

Padahal kami pendokong parti. Dulu zaman sebelum ini, ramai orang yang kerajaan, guru, orang kampong pun , tidak mahu pegang jawatan konon alasan cari makan, takut kena buang kerja dll..Puak reformis inilah yang keras kepala yang sanggup jadi pak sanggup.Jangan hina reformis. Jangan hina kami sebagai pencari projek, kami rasa terhina dengan labelan itu. Kami boleh hiduplah tanpa projek kerajaan tu. Kami lagi kuat semangat dari mereka hanya pandai cakap berjuang, hampeh duit Rm10 pun susah nak keluar untuk parti.

Puak reformislah yang bergadai bergolok, tahukah anda macam balik 3 4 pagi, tidak tahu anak isteri makan ke tidak kerana kerja untuk parti. Menyediakan pentas ceramah, hadir road show ceramah keliling malaysia.Merasalah anda dikejar, dibalon baton FRU, berarak ditengah bandar KL, main nyorok nyorok dengan polis SB dan FRU?.Jangan hina reformis, kalau pengecut duduk kat rumah gantung telur baik jadi pondan.


Kami bukan mahu balasan, tapi kami dihormati. Namun ramai yang tahu jaga harga diri, pergi secara senyap, walau orang tidak kenal tapi jasa mereka kearah perubahan amat besar.Zaman nabi pun ada reformis. Jangan samakan kami reformis yang kaki bogel ke apa.

Kamilah kaki perang yang sanggup perang jika dikerah.Harap perang dalam hati aje boleh blah lah...Jasa reformis, zaman reformasi (original) cukup besar dari 1998 hingga kini golongan inilah yang membuakkan semua jenis perjuangan yang seterusnya.Jangan lupa, tanpa mula tiada kini dan akhirannya.

wartamaya - Antara reformis dan ahli politikbezanya ...1) Berjuang dulu .... kemungkinan untuk jawatan dan imbuhan

2) Jawatan dulu .... kemungkinan untuk perjuangan dan keadilan.
Ramai yang pilih yang ke 2 rupanya .. maka ramai lah yang ambil kesempatan melalui satu satu kejayaan itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...