02 Januari 2015

TERPANAS.....PENDAFTARAN MIC AKAN DIBATALKAN ROS 5 JANUARI INI?




Beberapa Bahagian dan cawangan parti MIC bakal berdepan tindakan dibatalkan pendaftaran pada Isnin, 5 Januari ini berikutan kegagalan parti mengadakan pemilihan semula dalam tempoh 30 hari seperti yang diarahkan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Malah sebagai amaran keras ROS semalam telah mengeluarkan surat peringatan pertama kepada MIC menggesa parti itu mengadakan semula pemilihan bagi jawatan Naib Presiden dan Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) mengikut tempoh 90 hari yang ditetapkan.

Ketua Penerangan MIC Sivasubramaniam mengesahkan kepada Malaysia Gazette bahawa ROS mengeluarkan surat peringatan pertama yang diterima Setiausaha Agungnya A.Prakash Rao kira kira pukul 4 petang semalam.

Bagaiamanapun beliau mengaku tidak pasti mengenai antara kandungan terbaru surat tersebut.

Namun beliau menjelaskan bahawa dalam surat peringatan pertama itu kali ini ROS mengarahkan pemilihan baru untuk lima lagi bahagian MIC dalam tempoh 30 hari.

Ia seolah tamparan hebat kepada parti tersebut yang masih belum melaksanakan arahan awal ROS pada 5 Disember lalu.

Dalam surat tersebut ROS telah mengarahkan MIC supaya mengadakan pemilihan untuk 23 kerusi Jawtaankuasa Kerja Pusat (CWC)dan tiga kerusi Naib Presiden dalam tempoh 90 hari.

ROS juga telah mengarahkan parti mengadakan pemilihan semula untuk lapan MIC bahagian di Bayan Baru, Bukit Gelugor, Subang, Bandar Baru Kulim, Taiping, Tambun, Sepang dan Jasin dalam tempoh 60 hari.

Malah turut diarahkan pemilihan semula untuk jawatan Timbalan Pengerusi MIC Bahagian Batu Kawan, jawatan Pengerusi di MIC Bahagian Kota Raja, Tanjung Malim dan Taman Koperasi Polis, Gombak dalam tempoh 30 hari.

Selain itu MIC juga perlu mengadakan semula pemilihan untuk dua cawangan Merlimau Utara dan Rumah Pangsa Pekeliling Selatan dalam tempoh 30 hari juga.

Maka kesemua cawangan dan bahagian MIC yang perlu mengadakan pemilihan baru dalam tempoh 30 hari bakal berdepan tindakan dibatalkan pendaftaran pada Isnin ini.
M
enurut Sivasubramaniam lagi, antara lima bahagian MIC yang disarankan pemilihan semula ialah MIC Bahagian Padang Serai, Kuala Langat dan Teluk Intan tetapi beliau tidak dapat mengesahkan dua lagi bahagian yang terlibat tindakan sama.

"Lagipun dalam surat peringatan semula ini ROS hanya menyarankan supaya parti mematuhi saranan pertama iaitu segera mengadakan pemilihan untuk Jawatan Naib Presiden, CWC serta bahagian dan cawangan yang disebut awal," katanya tanpa mengulas lanjut. -Malaysia Gazette

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...