19 April 2014

PANAS! KADAR FAEDAH PINJAMAN KERETA TURUN LAGI....TERIMA KASIH BN....!!!




Kadar Faedah Pinjaman Kereta Naik 5.25% Rupanya dah naik bermula
18hb Mac 2014 ...tapi tidak dihebohkan dalam media massa..???


~~Kredit :MYroadtax.com ...

Memang sudah sah tahun 2014 ini merupakan tahun barang naik. Semua naik secara mendadak pada awal tahun. Apa lagi yang perlu kita tanggung beban pada tahun 2014 ini. Diharap semua rakyat Malaysia dapat bersabar.

Betul ke kadar faedah pinjaman kereta sudah naik? Ya betul.

Senyap sahaja bukan berita pasal kenaikan kadar faedah pinjaman kereta ni. Tidak keluar pun khabar ini dalam berita semasa. TV dan akhbar senyap sunyi sahaja. Berita kenaikan kadar faedah pinjaman kereta ni macam sahaja ditutup supaya orang ramai tidak melatah.

Kami baru mendapat berita yang kadar faedah pinjaman kereta untuk kereta nasional seperti Proton dan Perodua sudah naik kepada 5.25% untuk pinjaman selama 5 tahun pada 18hb Mac 2014, Selasa lepas.

Kadar tersebut adalah 5.5% untuk pinjaman 6 tahun dan 5.75% untuk 7 tahun.

Bagi kereta bukan nasional pula, kadar faedah pinjaman 5 tahun adalah 4.8%, 6 tahun sebanyak 4.9% dan 7 tahun untuk 5%. Ini adalah untuk semua kereta lain seperti Toyota, Honda, Nissan, Mazda, KIA dan lain-lain.

Bagi kereta import recon pula kadar faedah pinjaman adalah 5% untuk 5 tahun, 5.1% untuk 6 tahun dan 5.2% untuk 7 tahun. Kereta yang terlibat biasanya kereta mewah seperti Mercedes, BMW, MPV sepeti Toyota Estima, Alphard dan Velfire.

Diatas adalah salinan faks surat arahan tersebut. sumber

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...