30 Oktober 2013

TERPANAS ! POLISI LINDUNGI PEMEGANG IC PALSU? KATA RAKAN PENJENAYAH AMBANK.....

"RM100 Sebulan Bayar Polis Jaga Kita"? Kata Rakan Pembunuh Kejam AmBank @Zahid_Hamidi @KBAB51


Rakan kepada pembunuh kejam Ambank, Mahesa Birawa (gambar) dalam status Facebook mendakwa pada 23 Oktober 2013 dia dihubungi oleh Polis DiRaja Malaysia dan meminta duit daripadanya.

Katanya, "Kita bayar RM100 setiap bulan", lokasinya di Shah Alam, sila rujuk lampiran perbualan dibawah.


Waduh-waduh, bapak Menterinya sedang sibuk dengan Ops Cantas, pak polisi pula sibuk juga dengan Ops Pau, gini bisa gawat dong, memalukan Pak Menteri gitu !!!.

Perkara ini harus disiasat, tindakan tegas perlu diambil keatas anggota polis yang cuba mendajalkan negara kepada pendatang haram.

Sedarkah ! tindakan anggota polis yang melindungi pendatang haram boleh mendatangkan kemudaratan yang besar kepada rakyat dan negara.

Kegagalan pihak polis setakat ini untuk menahan pembunuh kejam Ambank juga berpunca dari kelakuan seperti itu, siapa yang harus bertanggungjawab dalam perkara ini ? Perlulah juga Pak Menteri melancarkan Ops Cantas keatas anggota polis berkenaan. Anda Mampu Mengubahnya.



SEORANG LAGI RAKAN ARDI AMZAH PEMBUNUH KEJAM PEGAWAI AMBANK BIMBANG


KAWAN SUSPEK KES BUNUH PEKERJA AMBANK KINI KEBIMBANGAN | BERIKUTAN tersebarnya laman Facebook suspek pembunuh pegawai Ambank di Subang Jaya dengan nama sebenarnya Ardi Ode Putra Katela, diketahui rupa-rupanya ada 3 lagi rakan Ardi dari Indonesia yang turut bertugas sebagai pengawal keselamatan di negara ini.

Tinjauan mendapati, seorang daripadanya bernama Aher Putra Wa Rumber meluahkan kebimbangan ekoran kes yang melibatkan Ardi

Dalam salah satu status yang dimuat-naiknya, Aher menyebut bahawa untuk keluar makan pun dia takut.


Setakat ini, pihak polis masih belum menahan atau memberkas suspek dalam kejadian pada 23 Oktober lepas. Tidak diketahui setakat ini apakah status berkerja Aher di negara ini seperti ditetapkan Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Dalam pada itu, terdapat sedikit kebimbangan apabila Aher dilihat banyak meminati laman berunsur seks seperti yang dapat dilihat melalui Facebooknya.
Ini menimbulkan persoalan apakah rakan suspek kes bunuh itu mempunyai kecenderungan melakukan jenayah juga?

Diharapkan pihak berkuasa menyedari perkembangan terbaru yang sudah pun tersebar di internet berkenaan identiti sebenar suspek dan juga rakan-rakannya. ~ sumber

Suspek tembak pegawai bank masih dalam negara
29 Oktober 2013
Mohd Bakri Zinin

KUANTAN - Polis setakat ini belum memerlukan bantuan interpol dalam menahan suspek utama kes rompak dan bunuh pegawai Ambank di Selangor Rabu lepas kerana yakin lelaki itu masih berada di negara ini.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata, pada masa ini pasukan khas yang ditubuh bagi menjejak lelaki itu bekerjasama dengan kontinjen seluruh negara termasuk mengawasi pintu-pintu sempadan agar tidak dibolosi suspek.

Sambil menyifatkan lelaki itu sebagai penjenayah berbahaya, beliau berkata polis percaya lelaki itu masih mempunyai senjata api pump gun dan boleh bertindak agresif dan membahayakan keselamatan awam.

"Pada masa ini, kami belum memerlukan bantuan Interpol dan berharap orang ramai yang mempunyai maklumat segera tampil membantu," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

panas punggung la budak polis...
bukit aman akan cari sampai lubang jubur !!

Tanpa Nama berkata...

Biasale diMsia ni.Wang Perlindungan dikaut oleh pelbagai pihak.Semua pihak mengambil kesempatan,Pihak Berkuasa Tempatan jika hendak sampah saraf dipremis mereka dibersihkan perlu bagi duit kopi,kantin sekolah perlu sediakan sarapan pagi untuk proses angkut sampah dipremis mereka,Pejabat kesihatan ambil duit bulanan dari kilang-kilang dan restoran yang berkaitan makanan dan alam sekitar,PTG (pejabat tanah),JPJ dan Trafik ada tabung khas disetiap balai untuk duit pau dari pengusaha transport.Sebab itu jam 7.00 pagi lori tanah@pasir boleh bergerak pada hal peraturan membenarkan ia mula operasi selepas jam 8.00 pagi.

Tanpa Nama berkata...

Ok le tu gamaknya rasuah berleluasa bolih jadi kaya raya angkara unit umno bn yg memerintah
Jangkamasa lama negara bankrap rakyat papa kedana

Bukit Gelugor Online berkata...

syukur,Malaysia masih aman..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...