05 September 2013

HOT! PEMUDA UMNO SAHKAN NAJIB JANJI DICAPATIKAN!!!




Exco Pemuda kecewa Umno naikkan harga petrol


Exco Pemuda Umno, Lokman Adam yang kini menawarkan diri untuk jawatan naib ketua pemuda pergerakan itu melahirkan rasa kecewaanya terhadap Umno di atas kenaikan harga petrol.

Menurutnya, ini adalah kali pertama parti itu mungkir janji untuk tidak menaikkan harga petrol yang dibuat sewaktu pilihan raya umum lalu.




Beliau menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mencari jalan untuk mengembalikan subsidi itu kepada rakyat, sekurang-kurangnya kepada isi rumah yang berpendapatan RM5,000 ke bawah.

"Sama ada memberikan baucar subsidi petrol tambahan atau pemberian 'fleet card' untuk golongan ini, semuanya terletak pada kebijaksanaan beliau (Najib).

"20 sen mungkin kecil bagi sesetengah golongan, namun ia cukup membebankan golongan pertengahan dan bawahan," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau menjangkakan langkah itu akan menelan belanja RM1.5 bilion, dan kerajaan pula dijangka berjimat sebanyak RM1.1 bilion menerusi pengurangan subsidi untuk baki tahun ini, dan RM3.3 bilion bermula tahun depan.

Kenaikan petrol RON95 dan diesel sebanyak 20 sen diumumkan perdana menteri pada Isnin lepas.

4 ulasan:

anone berkata...

Bagi jd senator senyap la kottt.semacam jer berkokok.ada makna tuuuuuu!!!!!.keh keh keh.nanti najib acah sket sprm nak siasat,terus kecut x brbunyik.bunyi pun stuju jer dgn langkah bijak pe em.lps tuh maki hamun pakatan n bkas bos dia dulu.heheheh.tau dah teknik puak bisnes politik nehhh.dgn duit kao dtg dgn duit gak kau terkeluar.eeee hinanyaaaaaa.kucing lg bagus apa.mieww miowww jer.lapo mieoww.kenyang mieoww,kene kepuk mieoww,kene belai gi2 gak,kah kah lah lah

Tanpa Nama berkata...

Enie.....
Pemilihan dah dekaaat
Cakap cepat cepat.....

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH YA TUHAN KU MAMPOSKAN LAH NAJIB DAN SEMUA MENTERI MENTERI LAKHANATULLLAH DIMALAYSIA.INI BALKAN LAH YA ALLAH YA TUHAN.AZAPKAN LAH YA ALLAH MERKA INI YA ALLAH YA TUHAN KU.KAU TURUNKAN LAH SEBERAT BERAT HUKUMAN KEPADA MEREKA UNTUK DIDUNIA INI ATAS PERBUATAN PERINYAAN DAN MENZALIMI RAKYAT NEGARA INI.AMIN

Tanpa Nama berkata...

Aamiiiiiiin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...