06 April 2013

PECAH BERITA ! 2 JUTA PENGUNDI ASING DAPAT MYKAD, ABU AKAN HALANG..!!!




KUALA LUMPUR, 5 APR : Asalkan Bukan Umno (ABU) akan menggerakan skuad khas bagi memastikan warga asing yang diberi MyKad tidak mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Skuad Team Abu halang Asing Ngundi (Skuad Tahan) yang telah dilatih sejak dua bulan lalu dan ditempatkan di setiap pusat pengundian mempunyai cara tersendiri bagi mengenalpasti warga asing yang diberikan kad pengenalan.

Jurucakap ABU, Haris Ibrahim menyifatkan kemasukan warga asing ke dalam negara dan diberikan MyKad oleh gagasan Umno-BN sebagai ‘pencerobohan yang disenjatakan melalui pemberian Mykad’.

“Melalui semakan ABU terhadap daftar pemilih, sebanyak 253,000 nama mempunyai kod 71 di tengah nombor kad pengenalan berkenaan.

“Melalui maklumat sumber dalaman Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sebanyak dua juta orang asing diberikan Mykad,” katanya dalam satu sidang media.


Tegas Haris, inisiatif Skuad Tahan ini dilakukan secara aman dan merupakan susulan usaha ABU mengedarkan risalah amaran kepada warga asing untuk tidak keluar ‘mengundi’ pada PRU-13.

Sehingga kini, hampir 400,00 risalah tersebut diedarkan di seluruh negara.

Tambah Haris, ABU akan mempertahankan hak rakyat Malaysia untuk memilih pemimpin dan menghalang sebarang pencabulan hak daripada warga asing.

Dalam sidang media sama, ABU mengingatkan rakyat Malaysia agar bangkit dan keluar mengundi demi menumbangkan Umno-BN sekaligus membentuk kerajaan rakyat di Putrajaya.

Haris mendakwa, tarikh pembuangan undi bakal ditetapkan pada 11 Mei 2013 sebagai usaha ‘menghidupkan sentimen menakutan rakyat Malaysia’.

Ini kerana Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein sebelum ini telah meramalkan akan ada keganasan yang bakal berlaku sepanjang tempoh pilihan raya.

Jelas Haris, perkara ini dilihat sebagai cubaan untuk menakutkan rakyat untuk mengundi Umno-BN.


“Mesej ABU, rakyat jangan takut dengan Umno-BN. Rakyat kini tidak mudah ditipu dan boleh mendapatkan maklumat alternatif. Semangat kebangkitan adalah jelas,” ujar beliau lagi.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...