18 Januari 2013

TERHOT & GEMPAR : MODUS OPERANDI BERI IC KEPADA PENDATANG DI SABAH (PENDEDAHAN RCI )....JUGA BERLAKU DI SELANGOR..???

                  Pendaratan PATI Myanmar di Langkawi pada 15/1/2013 - 4 buah bot 

Wujudkah 'Projek IC' di S'gor, Anwar tanya SPR

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menuntut penjelasan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) sama ada modus operandi untuk memberikan kewarganegaraan dan hak mengundi, seperti yang didedahkan dalam siasatan suruhanjaya diraja (RCI) mengenai pendatang di Sabah, juga berlaku di Selangor .

Beliau berkata, kerajaan negeri Selangor telah menjalankan kajiselidik mengenai pengundi baru di negeri itu pada suku keempat tahun 2011, dan terdapat kira-kira 134,000 pengundi baru yang tidak dapat dikesan.

Anwar bertanya adakah mereka ini tergolong di bawah kategori yang sama seperti yang dijelaskan dalam RCI.

"Kita perlu respons segera dari SPR, kerana ia telah berlaku pada masa lalu dan kami mempunyai bukti untuk menyokong hujah tersebut.

"Bolehkah kita mendapatkan jaminan mutlak daripada SPR bahawa ini tidak akan berlaku?" Beliau mempersoalkan semasa sidang akhbar hari ini.


Mungkin pendaratan PATI Myanmar  seolah-olah dirancang terutama di perairan Langkawi pada disember 2012 dan awal  januari 2013 ada 3 Kes yang telah dilapurkan rujuk SINI  dan SINI.

Kemanakah PATI-PATI ini selepas ditangkap...?


Pendaratan PATI dari Myanmar pada 29hb. Disember 2012 


Pendaratan PATI dari Myanmar pada 25hb. Disember 2012 


MUNGKIN CERITA INI ADA KAITAN...............

Skandal IC kepada PATI Burma di stadium Cheras?



Benarkah pendatang asing Burma di beri IC dalam projek memberi kerakyatan dan IC di Stadium KLFA Cheras? Berselindung di sebalik status pelarian United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) ? Jangan korang tanya bagaimana gua tau skandal projek MEMBURMAKAN negara kita,Tapi tanya kenapa semua ni berlaku dan mengapa pemimpin PR tak peduli isue nih?

Himpunan Burma Burma pendatang haram yang di beri kad UNHCR kemudian hari ini mereka bergembira menerima IC !!! ini lah dia tujuan mereka datang berbondong bondong...


BERITA PENUH BACA SINI



Kedahkini

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PENYOKONG PR SILA PERHATI PERTAMBAHAN PEKERJA INDON DI KEDAI MAMAK DI SELANGOR. DI TEMPAT SAYA, SS7, SEJAK BEBERAPA BULAN LALU, RESTORAN MAMAK NI SUDAH MULA MENGAMBIL PEKERJA INDON. SUATU YANG JARANG BERLAKU . PERTAMBAHAN ORANG INDON SEDANG BERLAKU DI KELANA JAYA.WAKIL RAKYAT PR JANGAN LEKA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...