28 Januari 2013

FITNAH TERBONGKAR ! 50 TAHUN JANJI NAK BAGI GERAN..DEKAT PRU HANGPA BUAT KALUT.... APALAGI FITNAHLAH JAWAP NYA....


Majlis dialog bersama penduduk kg Iboi Masjid,Baling bertempat di Dewan Masjid Kg Iboi Masjid,Baling bersama dengan wakil Biro Guaman Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yg juga merupakan Penasihat UNdang2 Unit Media Baru Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Tun Ammar Ismail Aziz. 


Turut serta di dalam majlis ini adalah Ketua Pemuda UMNO Baling Khairul Azhar serta ADUN Bayu yg juga merupakan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Baling Dato Azmi Che Husin. Dialog ini diadakan bagi memberi pencerahan kepada penduduk kg yg terpedaya dan ditipu oleh Kerajaan Negeri Kedah yg diperintah Gerombolan Regim Zionis Pas Kedah yg dikepalai Diktator Tua Azizan Razak bagaimana untuk menegakkan hak mereka dengan menggunakan saluran undang2. 

Hampir 100 orang penduduk kg hadir meluahkan dan mendedahkan bagaimana mereka diperdaya oleh Kerajaan Negeri yg mengeluarkan surat berletter head Pejabat ADUN Kupang YB Dato Johari Abdullah yg juga merupakan Timbalan YDP Pas Baling supaya membayar sejumlah wang bagi mendapatkan geran tanah mereka di Gunung Inas yg dijadikan Ladang Rakyat oleh Diktator Tua Azizan Razak. 

Ada penduduk yg mendedahkan bagaimana dia dan keluarganya kerugian hampir rm 10k hingga terpaksa bergadai barang kemas kerana mahu membayar wang untuk mendapatkan geran tanah yg mereka telah usahakan sejak berpuluh tahun lalu.

Inilah kezaliman yg dilakukan oleh Gerombolan Regim Zionis Pas Kedah terhadap rakyat Baling. Puak gerombolan sebenarnya hanya mahu mengaut hasil balak sahaja namun berselindung di sebalik nama Ladang Rakyat. Akibatnya penduduk bukan saja kehilangan tanah,malah mereka juga kerugian wang ringgit akibat kerakusan Diktaor Tua Azizan Razak yg mengfaraidkan hasil hutan untuk kepentingan diri dan partinya. 

1 badan bertindak akan ditubuhkan oleh penduduk bagi memperjuangkan masalah ini hingga ke akhirnya. Azizan Razak,bersedialah kamu..sekarang bukan lagi masa untuk kami mendiamkan diri saja membiarkan hgpa menzalimi rakyat Kedah dengan sewenang2nya. INGAT PAS INGAT ZALIM!!!

Eksklusif daripada TEAM MEDIA KEDAH!!!

PENJELASAN DARI PKWR KUPANG, BALING.

Dekat PRU ni macam2 fitnah muncul... Itulah gatai mulut nak buat fitnah... lepas ni nak cari duit mana bayaq saman!!!



PENCERAHAN ISU OLEH PUSAT KHIDMAT WAKIL RAKYAT KUPANG

1. PKWR DUN Kupang bukan pengutip bayaran untuk urusan permohonan tanah oleh peneroka di Hutan Gunung Inas, Kupang. PKWR hanya bertindak sebagai pemudahcara terhadap pemohon dengan menempatkan Juruukur Bertauliah di pejabat PKWR supaya mendapatkan harga yang berpatutan di samping para pemohon tidak perlu pergi ke pejabat juruukur yang letaknya jauh dari rumah para pemohon tanah. 


2. Rujukan di PKWR Dun Kupang mendapati nama Tahak Lahamad tidak ada dalam senarai pemohon dan pihak juru ukur tidak menerima apa-apa bayaran daripada beliau (Tahak Lahamad) seperti yang didakwa dalam akhbar baru-baru ni. Justeru itu, tindakan undang-undang berikutan fitnah ini akan difailkan oleh pihak PKWR Kupang ke atas Tahak kerana memfitnah.

3. Bayaran yang diambil (bergantung kepada keluasan tanah yang dipohon dan diusahakan) bukan untuk mendapatkan geran tanah tetapi adalah upah jurukur tanah (Prosedur biasa permohonan tanah). Pihak PKWR tidak mengambil satu senpun dari bayaran mengukur itu melainkan semuanya adalah urusan antara juruukur dan tuan tanah.

4.PKWR Kupang sentiasa berurusan dengan PTG berhubung permohonan tanah tersebut dan dimaklumkan permohonan tersebut dalam proses akhir kelulusan sebelum diserahkan kepada pemohon.

Inilah yang menjadi 'igauan ngeri' ADUN Pembangkang (YB Azmi Che Husin-Bayu) yang sebahagian tanah pemohon terletak dalam DUN beliau tetapi mendapat pembelaan dari PKWR Kupang (YB Johari Abdullah) setelah dinafikan hak mereka sejak 50 tahun yang lalu...tiap kali pilihanraya isu pemberian hak tanah dimainkan tetapi janji tak pernah ditepati...

5.Insya Allah penyerahan akan dilakukan sendiri oleh YAB Dato' Seri DiRaja Menteri Besar Kedah kepada semua pemohon setelah segala proses permohonan diselesaikan.

Untuk sebarang kemusykilan sila hubungi Cikgu Kadir di PKWR Dun Kupang.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak masuk tv pong

Tanpa Nama berkata...

Klu masuk tv bleh jadi gempa bumi gamaknya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...