10 Disember 2012

Panas ! Gambar Yang Buat BN Selangor ' SAKIT HATI ' ...!!!



LUAS Sahkan Kapasiti Air Di Tujuh Empangan Memuaskan

SHAH ALAM, 9 DIS : Lembaga Urus Air Selangor (Luas) mengesahkan kapasiti air bagi ketujuh-tujuh empangan di Negeri Selangor berada dalam keadaan baik dan memuaskan.

Pengarahnya, Md Khairi Selamat berkata, kapasiti bagi lima empangan iaitu Empangan Tasik Subang, Empangan Semenyih, Empangan Langat, Empangan Klang Gates dan Empangan Batu berada pada tahap 100 peratus sehingga semalam.

Manakala kapasiti air bagi Empangan Sungai Tinggi pada tarikh sama berada pada tahap 90.03 peratus, sementara Empangan Sungai Selangor meningkat kepada 83.44 peratus, iaitu sebanyak 191.91 juta meter padu pada ketinggian 214.00 meter.

“Peningkatan ini adalah berbanding dengan kapasiti air empangan tersebut pada 11 Oktober 2012 iaitu sebanyak 52.02% dengan jumlah 119.65 juta meter padu pada ketinggian 199.3 meter.

“Limpahan air juga dilaporkan berlaku bagi Empangan Tasik Subang, Empangan Semenyih, Empangan Langat dan Empangan Klang Gates,” katanya dalam satu kenyataan media.

Selain itu, menurutnya, baki aliran (residual flow) di Baraj Bestari Jaya pada 8 Disember adalah sebanyak 14,737 juta liter sehari (JLH) dengan peningkatan sebanyak 5416 JLH berbanding bacaan sebelum ini.

Beliau berkata, jumlah aliran air sungai juga mampu membekalkan keperluan air mentah bagi lima loji pembersihan air (LPA) di Rasa, Rantau Panjang dan Bestari Jaya.

Katanya lagi, bacaan harian baki aliran ini adalah tinggi berbanding dengan jumlah minima keperluan aliran sebanyak 300 JLH.

Beliau turut menjangkakan kapasiti Empangan Sungai Selangor dan Sungai Tinggi akan terus meningkat hasil daripada kadar hujan yang banyak ketika Monsun Timur Laut daripada bulan November sehingga Mac.

“Berdasarkan kadar peningkatan takungan, kapasiti kedua-dua empangan ini dijangka akan kembali penuh sebelum bulan Februari 2013,” katanya lagi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum wr.wb,saya ibu ade dari kupang ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada Aki atas bantuanya
kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan Aki penyelamat hidupku yang selama ini dari kemiskinang, pula yang telah memberikan
angka ritual kepada saya, yaitu 4 angka dan alhamdulillah itu bener-bener tembus. Sekali lagi makasih ya aki karna
waktu itu saya cuma bermodalkan uang 200 ribu dan akhirnya saya menang. berkat angka gaib hasil ritual AKI SUPALA.
saya sudah bisa membuka usaha yaitu Toko Sembako dan Jual Alat Bangunan, kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari
sebelumnya, Bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hub/sms AKI SUPALA.di nomor hp: 085-334-171-115-Ramalan AKI memang memiliki ramalan gaib” yang dijamin tembus.dan angka gaib,

Kami Berani Bersumpah Bahwa Ini Kisah Nyata Dari Kami Demih Allah Demi Tuhan.
Cuma AKI SUPALA.Yg Bisa Membuktikan Angkanya,
Karna Sudah Banyak Dukun2 Yg Kami Hubungi Tidak Ada Satupun Yg Membawakan Hasil.
Jika Anda Ingin Merasakan Kemenangan Dalam Permainan Angka Togel 2D,3D,4D 5D, 6D,di Jamin Tembus 100%.
Bilah Ada Waktu Silahkan Tlpon AKI SUPALA.Nomor Hp: : 085-334-171-115-DISINI JUGA ADA JUAL BELI TUYUL-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...