15 Ogos 2012

Panas!!! 3 Suspek Letup ATM, Kakitangan Kerajaan.....Apa nak jadi..

Letup ATM: 3 suspek sah penjawat awam...jenayah Malaysia makin menurun..!!!

Cawangan Bank Rakyat di Masjid Tanah rosak teruk ekoran kejadian letupan untuk melarikan mesin ATM.

BUKIT BERUANG - Tiga penjawat awam berusia 23 dan 24 tahun ditahan bagi membantu siasatan berhubung kejadian letupan bom di Bank Rakyat cawangan Masjid Tanah, Ahad lalu.
Ketua Polis Melaka, Datuk Chuah Ghee Lye berkata, antara yang ditahan ialah ketua kumpulan, yang berusia 24 tahun.

Ketua kumpulan itu ditahan di bilik penginapannya pada jam 1 tengah hari kelmarin.
Sementara seorang lagi ditahan empat jam kemudian di lokasi sama manakala suspek ketiga ditahan di Pasir Putih, Kelantan pada jam 2.45 pagi semalam.




Semalam Lagi : Cubaan tiga lelaki rompak mesin ATM gagal


ALOR SETAR: Cubaan tiga lelaki bertopeng untuk merompak mesin ATM di sebuah bank di Simpang Kuala dekat sini awal pagi ini gagal selepas alat penggera bank terbabit berbunyi.

Kejadian pada jam 3.56 pagi itu dipercayai berlaku apabila suspek yang menggunakan peralatan kimpalan cuba menebuk sebuah mesin ATM untuk melarikan wang.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan berkata, perompak berkenaan mengambil masa tiga minit untuk cuba menebuk mesin ATM itu tetapi alat penggera keselamatan berbunyi menyebabkan mereka panik.
Beliau berkata, mereka terus melarikan diri dengan menggunakan sebuah kereta Proton Iswara berwarna putih dan turut membawa bersama peralatan merompak.

Katanya, pergerakan mereka dirakamkan kamera litar tertutup (CCTV) di bank itu.

Adzaman berkata, kes terbabit disiasat mengikut Seksyen 379/511 Kanun Keseksaan kerana cubaan mencuri.

Tinjauan Bernama mendapati pintu utama bank terbabit yang menempatkan pengawal keselamatan turut dikunci dari luar bagi mengelak ditangkap oleh pengawal keselamatan bertugas ketika itu.
- BERNAMA

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...