10 Ogos 2012

GEMPAR!!! HANTU ALTAN TUYA BANGKIT DARI KUBUR.....



Dari lakaran, Zunar terokai animasi kartun satira


Saya dengan ini mengumumkan sebuah penerbitan clip pendek kartun animasi karya saya bertajuk 1 Funny Malaysia. Klip ini sepanjang 5 minit ini adalah kartun animasi politik pertama seumpamanya di Malaysia.

Karya ini dihasilkan sebegai memenuhi permintaan ramai selain mengangkat karya saya ke dimensi lain sesuai dengan kemajuan teknologi.



1 Funny Malaysia adalah satu cerita kartun satira komedi yang mengisahkan seorang mangsa korban C-4 yang juga bekas model, ANTU TUYA yang bangkit dari kubur bersama anaknya yang masih kecil. Dia kemudian terbang menuju ke sebuah pusat pentadbiran kerajaan – PUTARJAYA.

Beliau menuju di pejabat DATO NAZAK yang sedang mengira duit. Sesampai di sana, Alantuya meminta Dato Nazak supaya TEPATI JANJI dengan memberi sebahagian komisyen kepada beliau.
Terkejut, Dato Nazak segera lari terjun tingkap ke atas seekor lembu berkepala manusia yang mamakai tudung, Lembu tersebut kemudian menyelamatkan Dato Nazak dengan membawa beliau lari ke laut.

Di laut, Dato Nazak menaiki kapal selam tetapi di tebing menunggu pula mahkamah Peranchis. Apa kesudahannya? Ikuti video animasi 1 Funny Malaysia melalui link ini (sila klik)
Dengan siapnya clip ini, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua kartunis/artis/animator/editor yang menjayakan produksi ini walau dengan bajet yang sangat rendah.


Saya bercadang untuk menyambung untuk siri-siri berikutnya, tetapi memandang produksi animasi memerlukan dana, saya berharap peminat dan penyokong dapat menyumbang dana melalui laman web saya zunarcartoonist.com.

*** Zunar

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...