27 Mei 2013

HANGAT ! KCS KEDAH MULA MENGORAK LANGKAH, KEDAH SENANG....


Sembang-sembang dengan KCS senior selepas PR Kedah Kalah..!!!

Oleh : Penerangan PasKedah


Sembang petang kelmarin dengan seorang KCS Senior...


1.Pentadbiran yang telus , terbuka dan tiada campurtangan oleh kerajaan PR 2008-2013 amat memudahkan tugas KCS dan penjawat awam yang berkhidmat secara jujur dan amanah dengan tugasan.

2.KCS yang tamak dan menyeleweng sedang mengatur strategi untuk membolot sebanyak mngkin "ghanimah"dengan memegang para exco baru yg mmg kaki songlap...exco yg trlalu mentah dan mudah diguna..

3.Beberapa polisi yang dibuat sebelum ini bersifat pro rakyat akan diubah ke pro peniaga untuk keuntungan mudah..(cth : polisi kouta perumahan 50% Bumiputra : 50% Non Bumi telah diubah ke 30:70)


4.Perbelanjaan cermat,jimat dan berhemah oleh kerajaan PR amat sukar diikuti oleh kerajaan sekarang...cthnya perbelanjaan untuk program kenduri kesyukuran MB baru tempohari dikhabarkan menelan kos sebanyak RM300.000.(RM15 sekepala x 20,000 org).. itu baru 2 minggu mentadbir..

5.Beberapa orang KCS yang cenderung /membantu (walaupun atas profesionalisma tugas)kepada kerajaan terdahulu akan ditukar atau dibekukan jawatan termasuk beliau!

#tunggu....



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...